تخفیف نوروزی پی استور

کد تخفیف: PR1404

شامل تمامی آثار
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

با خرید اشتراک ویژه ، با هزینه بسیار کمتر به فایل های پاورپوینت دسترسی داشته باشید!

راه های افزایش فالوور اینستاگرام – معرفی ۱۲ روش برای افزایش واقعی فالوورها در اینستاگرام

راه های افزایش فالوور اینستاگرام – معرفی ۱۲ روش برای افزایش واقعی فالوورها در اینستاگرام
اینستاگرام دیگر تنها یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری فیلم‌ها و عکس‌ها با دوستان نزدیک نیست. امروزه اینستاگرام تبدیل به پلتفرمی برای تبلیغ و فروش محصولات مختلف شده است. کسب‌وکارها برای برقراری ارتباط با مشتریان، دیگر نباید تنها به راه‌اندازی یک وبسایت اکتفا کنند و باید در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت کنند. اینستاگرام با قابلیت‌های جذابی که ارائه داده است، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا شده است. بسیاری از مردم،‌ بخشی از زمان خود را در طول روز به فعالیت در این پلتفرم اختصاص می‌دهند. وجود یک شبکه اجتماعی با تعداد زیادی کاربر، برای کسب‌وکارها بسیار جذاب است.

فهرست مطالب

یکی از عوامل سنجش محبوبیت حساب‌های کاربری شخصی یا تجاری در اینستاگرام،‌ مشاهده تعداد فالوورهای آن حساب کاربری است. این عامل آنقدر اهمیت دارد که حتی بعضی از افراد حاضرند با خرید فالوورهای جعلی، تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند. اما این کار در بلندمدت خروجی مناسبی نخواهد داشت و کسب‌وکار شما به اندازه‌ای که انتظار دارید پیشرفت نخواهد کرد.

در این مطلب قصد داریم راه های افزایش فالوور اینستاگرام را بررسی کنیم. اگر پیش‌زمینه‌ای درباره دیجیتال مارکتینگ و مدیریت کسب‌وکار در فضای مجازی ندارید، می‌توانید مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ فرادرس را مشاهده کنید.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام

۱۲ راه برای افزایش فالوورهای اینستاگرام

تصور کنید که زمان زیادی را برای تولید محتوا در اینستاگرام صرف کرده‌اید و متحمل زحمت و هزینه‌های زیادی شده‌اید. اما اگر محتوای شما توسط افراد کمی دیده شود، نتیجه دلخواهتان را کسب نخواهید کرد. جذب فالوورهایی که که با شما در تعامل باشند، نقش مهمی در بیشتر دیده شدن پیج اینستاگرام شما خواهد داشت. در ادامه کارهایی را که باید به صورت قدم به قدم انجام دهید تا فالوورهایتان افزایش پیدا کند را بررسی خواهیم کرد.

نوشتن یک بیوی مناسب

برای نوشتن بیو، ۱۵۰ کاراکتر در اختیار شماست. باید به بهترین نحو از این تعداد کاراکتر استفاده کنید. بیوی اینستاگرام چیزی است که ماهیت پیج شما را معرفی کرده و مخاطبان را به فشردن دکمه فالوو ترغیب می‌کند.

بیوی پیج شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • یک توصیف واضح از کاری که انجام می‌دهید یا خدمتی که ارائه می‌دهید
  • بیان شخصیت خودتان یا کسب‌وکارتان
  • ترغیب مخاطب به انجام یک کار خاص (مثلاً خرید از سایت، خواندن یک مطلب، ارتباط گرفتن با شما و غیره)
  • یک لینک

شما می‌توانید فقط و فقط یک لینک را در بیوی خود قرار دهید. بنابراین این لینک را به صورت هوشمندانه انتخاب کنید. می‌توانید لینک وبسایت خود را قرار دهید. می‌توانید هم هر چند وقت یک بار مخاطبان خود را ترغیب به کلیک روی یک لینک خاص کنید و آن لینک را در بیوی پیج خود قرار دهید.

یافتن بهترین زمان برای گذاشتن پست

نمی‌دانید چه ساعتی از روز برای گذاشتن پست بهتر است؟ در واقع یک پاسخ کلی به این سؤال وجود ندارد. اما راه‌هایی وجود دارد که بفهمید چه زمانی برای گذاشتن پست بهتر است.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام

ممکن است زمانی که برای پیج شما مناسب است برای پیج شخص دیگر مناسب نباشد. خوشبختانه با استفاده از ابزار Instagram Insights می‌توانید زمان آنلاین بودن مخاطبان خود را ببینید. این ابزار در نسخه تجاری اکانت‌های اینستاگرام وجود دارد. با استفاده از Insights می‌توانید زمانی را که بیشترین تعداد مخاطبان شما آنلاین هستند را مشاهده کنید.

همچنین به محتوایی که در ساعات مختلف روز به اشتراک می‌گذارید دقت کنید. مثلاً یک راهنمای قدم به قدم را در ساعات کاری آپلود نکنید، چرا که افراد کمتری حاضر به دنبال کردن یک مطلب طولانی در ساعات کاری هستند.

داشتن تداوم در تولید محتوا برای اینستاگرام

طبق تحقیقی که روی ۱۴ صنعت مختلف در سال ۲۰۲۱ انجام شده است، کسبو‌کارها به طور متوسط هفته‌ای چهار پست را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند. اما توصیه ما این است که روزی یک پست را به اشتراک بگذارید.

کسب‌وکارهایی که به صورت مداوم در اینستاگرام فعالیت می‌کنند با نتایج بهتری روبرو خواهند شد و در واقع مخاطبان آن‌ها با سرعت بیشتری افزایش پیدا خواهد کرد. داشتن عملکرد پیوسته، یک عامل کلیدی در تطابق با عملکرد الگوریتم‌های اینستاگرام است. در واقع الگوریتم‌های اینستاگرام به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که پست‌های یک پیج فعال، با شانس بیشتری در صفحه اکسپلور مخاطبان ظاهر شوند.

شناخت نحوه کار الگوریتم اینستاگرام

در قسمت قبل به الگوریتم‌های اینستاگرام اشاره کردیم. باید بدانید که اینستاگرام از یک الگوریتم خاص به تنهایی استفاده نمی‌کند و مجموعه‌‌ای از الگوریتم‌ها در این پلتفرم به کار می‌رود. این الگوریتم‌ها تعیین‌کننده نمایش پست‌ها به مخاطب بر اساس علایق او هستند. شناخت نحوه عملکرد این الگوریتم‌ها به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا پست‌های شما برای مخاطبانی نمایش داده شود که به خرید خدمات یا محصولات شما علاقه دارند. شناخت نحوه دقیق عملکرد الگوریتم‌های اینستاگرام ممکن نیست، اما عناصر تأثیرگذار بر نحوه عملکرد این الگوریتم‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • علایق مخاطب: اینستاگرام بر اساس فعالیت‌های قبلی کاربر، علایق او را حدس زده و پست‌های بیشتری مطابق با سلیقه کاربر به او نشان می‌دهد.
  • زمان به اشتراک گذاشته شدن پست‌ها: اینستاگرام سعی می‌کند جدیدترین محتوای به اشتراک‌گذاری شده را به مخاطبان نشان دهد.
  • پیج‌هایی که مخاطب با آن‌ها تعامل دارد: پیج‌هایی که کاربر با آن‌ها تعامل دارد (یعنی محتوای آن پیج را لایک یا ذحیره کرده، یا این که پای پست‌های آن پیج کامنت می‌گذارد)، بر روی محتوایی که در صفحه اکسپلور مشاهده خواهد کرد، تأثیرگذار است. کاربران بیشتر با پیج‌های مورد علاقه‌شان تعامل دارند. اینستاگرام سعی می‌کند صفحات و پست‌هایی را به کاربر پیشنهاد دهد که محتوایی مشابه با پیج‌های مورد علاقه او دارد.
  • تعداد دفعاتی که کاربر به اینستاگرام سر می‌زند: کاربری را در نظر بگیرید که روزی یک بار به اینستاگرام سر می‌زند. کاربر دیگری نیز، ساعتی یک بار اینستاگرام خود را چک می‌کند. محتوایی که به این دو کاربر توسط الگوریتم‌های اینستاگرام پیشنهاد می‌شود، متفاوت خواهد بود. اینستاگرام سعی می‌کند به کاربر اول، مرتبط‌ترین مطلب روز را نمایش دهد. در حالی که الگوریتم‌های اینستاگرام برای کاربر دوم به گونه‌ای عمل می‌کنند که مرتبط‌ترین و جدیدترین محتوایی که در یک ساعت گذشته توسط کاربر مشاهده نشده، به او نمایش داده شود.
  • پیج‌هایی که کاربر فالوو کرده است: محتوایی که با باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می‌شوند برای شخصی که هزاران اکانت را فالوو کرده نسبت به شخصی که تنها چند اکانت شخصی را فالوو کرده، متفاوت است. اگر صدها اکانت را فالوو کرده باشید، اینستاگرام باید پست‌ها را به نحوی دسته‌بندی کند تا شانس مشاهده محتوای مورد علاقه کاربر، بالاتر برود.
  • مدت زمانی که کاربر در اینستاگرام سپری می‌کند: کاربری که اوقات کوتاهی را در اینستاگرام سپری می‌کند، علاقه دارد تا مرتبط‌ترین پست‌ها را مشاهده کند. در حالی که کاربری که اوقات بیشتری را در اینستاگرام می‌گذراند، علاقه دارد تا محتواهای جدیدتر را نیز مشاهده کند. الگوریتم اینستاگرام برای رسیدن به این اهداف کاربران تلاش می‌کند.

بنابراین، توجه به نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام، یکی از مهم ترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام است که باید به آن توجه کنید.

استفاده از انواع مختلف محتوا

تصاویر تنها چیزی نیستند که می‌توانید آن‌ها را با دنیا به اشتراک بگذارید. اینستاگرام پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای بلند و کوتاه در قالب پست، استوری، ریلز و غیره است.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام

بعضی از مخاطبان تنها استوری‌ها را چک می‌کنند، در حالی که دسته‌ای دیگر به مشاهده ویدیوهای کوتاه که در قالب ریلز (Reels) منتشر می‌شوند علاقه دارند. برای مثال اگر محصول جدیدی را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرده‌اید و قصد دارید این موضوع را به مخاطبان خود خبر دهید، هم پستی در این باره منتشر کنید و هم آن پست را استوری کنید. با این کار شانس دیده شدن محصول خود را دو چندان خواهید کرد. در همین راستا می‌توانید با مراجعه به صفحه زیر، آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام را مشاهده کنید.

ساخت یک برند منحصربفرد

صفحه کاری شما باید از هر نظر منحصربفرد باشد. گذاشتن لوگوی کسب‌وکارتان به عنوان پروفایل کافی نیست. محتوای خود را با یک سبک خاص بسازید، به طوری که مخاطبان با دیدن آن محتوا بتوانند تشخیص دهند که ویدیو یا عکس مربوط به کسب‌وکار شما است. شخصیت کسب‌وکار خود را در محتوایی که می‌سازید معرفی کنید. از شوخ‌طبعی و به اشتراک‌گذاری محتوای سرگرم‌کننده نیز غافل نشوید. شخصیتی دوستانه از برند و کسب‌وکار خود بسازید تا مردم بهتر با شما ارتباط بگیرند.

نوشتن کپشن های مناسب

تصاویر زیبا در نگاه اول نظر مخاطب را جذب می‌کنند. اما چیزی که باعث ماندگاری یک محتوا در اینستاگرام می‌شود، کپشن آن است. کپشن به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات بیشتری درباره محتوای مورد نظر ارائه کنید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب باعث می‌شود تا محتوای شما در جستجوهای مرتبط ظاهر شود. کپشن اینستاگرام می‌تواند تا ۲۲۰۰ کاراکتر را شامل شود. البته قرار نیست کپشن‌های طولانی بنویسید، گاهی یک کپشن کوتاه و مختصر و مفید می‌تواند بهتر از هزاران کلمه تصویر شما را توضیح دهد.

استفاده از هشتگ های مناسب

استفاده از هشتگ مناسب، یکی دیگر از راه های افزایش فالوور اینستاگرام است. این کار می‌تواند محتوای شما را در معرض دید تعداد زیادی از مخاطبان هدف قرار دهد. ابتدا باید هشتگ‌های مناسب را پیدا کنید. باید ببینید که کاربران اینستاگرام در زمینه کاری شما بیشتر به دنبال چه هشتگ‌هایی بوده‌اند و چه هشتگ‌هایی را بیشتر دنبال کرده‌اند. خوشبختانه ابزارهایی برای این کار وجود دارد، مانند ابزار Display Purposes. با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات مرتبط با محتوای خود را وارد کنید و سپس لیستی از بهترین هشتگ‌های مرتبطی را که پیشنهاد شده است، مشاهده کنید. شما می‌توانید زیر هر پست از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. اما یادتان باشد که استفاده از هشتگ‌های اضافی برای رسیدن به سی هشتگ اصلاً توصیه نمی‌شود. نحوه عملکرد ابزار Display Purposes را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

تعامل با مخاطبان

تعامل یک عامل حیاتی در رشد یک کسب‌وکار اینستاگرامی است. بسیاری از برندها روی افزایش لایک و کامنت‌ها تمرکز می‌کنند، بدون این که تعاملی با مخاطبان خود داشته باشند.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام

به خاطر داشته باشید که دیده شدن یک پست یا استوری توسط یک کاربر، به معنای این نیست که او شما را از این به بعد دنبال خواهد کرد. تبدیل مخاطب بالقوه به یک مخاطب وفادار، با اختصاص زمان برای پاسخگویی به ابزار احساسات، انتقادات و مشکلاتی که توسط مخاطب مطرح می‌شود ممکن است.

البته نباید منتظر ارسال پیام و نوشتن کامنت از سوی کاربران بمانید. موقعیت‌هایی را برای ایجاد تعامل ایجاد کنید. می‌توانید با مطرح کردن سؤال یا راه اندازی یک چالش، کاربران را به تعامل با خود ترغیب کنید.

همکاری با سایر کسب و کارها و افراد محبوب

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فالوور، همکاری با سایر برندها و اشخاص مرتبط با کسب‌وکارتان است. برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی مشترک یا دعوت از اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرام باعث می‌شود تا پیج شما بیشتر و بهتر دیده شود. معرفی پیج شما توسط افراد محبوب اینستاگرامی، باعث می‌شود تا فالوورهای پیج کاری شما افزایش پیدا کند.

معرفی پیج اینستاگرام در وبسایت

حتماً لینک پیج اینستاگرام خود را در وبسایت خود قرار دهید. دقت کنید که این لینک را باید در محلی تعبیه کنید که به راحتی برای کاربران در دسترس باشد. هیچ کس نباید برای پیدا کردن صفحه اینستاگرام شما مجبور به جستجو در سایت‌تان باشد. بهترین جاهایی که می‌توانید لینک صفحه اینستاگرام خود را قرار دهید عبارت‌اند از:

  • پانویس ایمیل‌های ارسالی برای کاربران
  • پایین صفحات وبسایت
  • بیوی سایر شبکه‌های اجتماعی
  • ترغیب کارمندان خود به گذاشتن پست در اینستاگرام و معرفی صفحه مربوط به کسب‌وکارتان

تحلیل نتایج

پس از در نظر گرفتن تمامی این موارد، نوبت به تحلیل نتایج می‌رسد. همواره باید با مراجعه به ابزار تحلیل اینستاگرام و مشاهده آمار و ارقام، میزان موفقیت خود را بسنجید. برای مثال اگر گذاشتن یک هشتگ جدید را پای پست‌های خود امتحان کرده‌اید، حال تعداد فالوورها را بررسی کنید تا از میزان تأثیر این هشتگ در موفقیت خود آگاه شوید. تحلیل نتایج کمک می‌کند تا همواره در مسیر صحیح برای افزایش واقعی فالوور بمانید و همواره مطابق با علایق اکثریت مخاطبان خود محتوا تولید کنید.

کلام پایانی درباره راه های افزایش فالوور اینستاگرام

در این مطلب ۱۲ راه را برای افزایش فالوررهای اینستاگرام معرفی کردیم. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید به مرور فالوورهای خود را افزایش دهید. اگر به دنبال مطالب بیشتری درباره مدیریت کسب‌رکار در اینستاگرام هستید، به شما توصیه می‌کنیم به فرادرس مراجعه کنید.

فرادرس بهترین مرجع آموزش آنلاین در ایران است که دوره‌های آموزشی بی‌نظیری درباره کسب‌وکارهای مجازی در آن گردآوری شده است. در همین راستا، می‌توانید به صفحه زیر مراجعه کرده و آموزش کسب‌وکار در اینستاگرام را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *