تخفیف نوروزی پی استور

کد تخفیف: PR1404

شامل تمامی آثار
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

با خرید اشتراک ویژه ، با هزینه بسیار کمتر به فایل های پاورپوینت دسترسی داشته باشید!

چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام و فروش بیشتر آن

چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام و فروش بیشتر آن - طرز نوشتن کپشن در اینستاگرام
با یکی دیگر از پست‌های پی استور در مورد چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام و فروش بیشتر آن، بحث خواهیم کرد. اینستاگرام امروزه به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. اگر به کسب و کار آنلاین مشغول هستید یا می‌خواهید با استفاده از اینستاگرام به بلاگری روی آورید، باید نکاتی را رعایت کنید. در این پست با طرز نوشتن کپشن در اینستاگرام آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

معرفی اینستاگرام

پیش از پرداختن کامل به چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام ؛ بهتر است معرفی اجمالی از این پلتفرم داشته باشیم. از ماه آوریل سال ۲۰۱۸، اینستاگرام سومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است. بعد از فیلتر شدن تلگرام در ایران، بیشتر مردم به اینستاگرام روی آوردند. بسیاری از افراد مشهور از فوتبالیست‌ها و بازیگران گرفته تا افرادی که کسب و کار کوچک و بزرگ دارند، در اینستاگرام حضور دارند. بعضی از افراد برای سرگرمی و بعضی برای کسب و کار اینستاگرام را انتخاب می‌کنند.

چگونگی نوشتن کپشن و فروش بیشتر آن

شاید یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام فیلم‌های کوتاه یک دقیقه‌ای است که خارج از حوصله مخاطب نیست و فرصت بیشتری برای دیدن پست‌های مختلف دارد. برای اینکه در اینستاگرام پستی را منتشر کنید، باید همراه متن و فیلم و عکس باشد. برای اینکه این پست بین کاربران بیش تری دیده شود، رعایت الگوریتم های اینستاگرام ضروری است.

چنان‌چه تمایل به داشتن ارائه با موضوع پلتفرم محبوب اینستاگرام داشتید، فایل آماده موجود در مجموعه پی استور را مد نظر قرار دهید.

چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام

به چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام می‌رسیم. یشتر یک شبکه اجتماعی تصویری و دیداری است، درست است؟ می‌توان به این سوال هم بله گفت و هم خیر. هنگامی که عکس‌ها و فیلم‌های شما باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود، این متن تبلیغی شما است که آن‌ها را تشویق می‌کند تا درگیر مطلب شوند.

در رسانه‌های اجتماعی، مشارکت و درگیر شدن در مطالب پلی است که منجر به تبدیل بازدید کننده به خریدار و فروش می‌شود. خوب چرا صحبت چندانی درباره استراتژی کپی رایتینگ یا همان نوشتن متن تبلیغی در این شبکه اجتماعی انجام نمی‌شود؟

اکثر افراد اینستاگرام را یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس‌ها، مثل پینترست (Pinterest) می‌دانند. با وجود اینکه این موضوع درست است (اینستاگرام تماما در خصوص نگارش مطالب است) باید بدانید کلماتی که شما در اینستاگرام استفاده می‌کنید نیز به همان اندازه مهم هستند.

یک متن تبلیغی خوب اینستاگرامی باعث می‌شود که کاربران دیگر فقط مشاهده کننده صفحه شما نباشند بلکه در مطالب آن مشارکت هم بکنند، به بیان دیگر باید گفت کاربر درگیر مطالب شما می‌شود. اسکرول کردن سریع صفحات و عکس‌های رقبا و برندهای معروف یک چیز است اما خواندن کپشن‌ها (Captions) و بیوگرافی یا همان بیو و درک بهتر آن‌چه شما دنبال آن هستید، داستانی کاملا متفاوت است.

اینستاگرام ممکن است یک شبکه کاملا دیداری یا تصویری باشد ، اما کلمات باعث می‌شوند بتوانید کاری کنید که کاربران تنها به جای فالو کردن در مطالب شما درگیر شوند و مشارکت کنند. اگر می‌خواهید کپشنی بنویسید که جذاب باشد و فالورهایتان را جذب کند، باید چند نکته را رعایت کرد:

نکته اول: رعایت طول کپشن نوشته شده در مقاله چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام

اولین نکته طول کپشن هست که باید باید رعایت شود. طول کپشن مجاز ۲۲۰۰ کلمه است که می‌تواند شامل ۳۰ هشتگ باشد. اگر نوشته شما جذاب باشد، کاربر آن را خواهد خواند. نوشته طولانی خارج از حوصله کاربر می‌باشد بنابراین می‌توانید از کلمات کمتر با بازدهی بیشتر استفاده کنید.

نکته دوم: به چالش کشیدن فالورها

قبل از اینکه پستی را متشر کنید باید هدف خود را از این پست بدانید. مثلا اگر پست راجع به فروشگاهی گذاشته خواهد شد بهتر است از خود بپرسید:

  • هدف از این پست آیا دعوت مردم برای بازدید این فروشگاه است؟
  • هدف تشویق مردم برای خرید است؟

بعضی از افراد برای این‌ که فالور را زیاد کنند، مسابقه‌ای طرح کرده و در کپشن درج می‌کنند. این چالش برای بیشتر مردم جذاب است.

نکته سوم: استفاده بهینه از دو جمله ابتدایی

برای این‌ که کاربران تحت تاثیر کپشن شما قرار بگیرند، از جمله اول و دوم بیشترین استفاده را بکنید. می‌توانید از کاربران بخواهید دوستان خود را زیر پست تگ کنند، برای نظردهی و پیشنهاد کامنت بگذارید. برای کاربر هم این مهم است که سرگرم شود.

نکته چهارم: ارزش دهی به پست در مقاله چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام

اگر کپشن حاوی مطلب مفیدی باشد که کاربر از آن مطلب چیزی یاد بگیرد و به اطلاعاتش افزوده شود، آن پست را در بین فالورهایش به اشتراک می‌گذارد و این به دیده شدن پست شما کمک می‌کند و در نهایت تعداد فالورها افزایش می‌یابد.استفاده از هشتک‌ها در کپشن اینستاگرام

نکته پنجم: استفاده از هشتک‌ها در کپشن اینستاگرام

اگر می‌خواهید پستی که منتشر می‌کنید در زبانه جستجو قابل search باشد باید هشتک‌ها به درستی اعمال شود. نباید از تاثیر هشتک غافل شد، بسیاری از کاربران برای دیدن پست‌ها از هشتک استفاده می‌کنند و این امکان وجود دارد که پست شما نمایش داده شود.

نکته ششم: وقت گذاشتن برای نوشته و کپشن بهتر در مقاله چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام

زمانی که می‌خواهید کپشن بنویسید بهتر است در جایی غیر از اینستاگرام نوشته را ایجاد کنید سپس به آن‌جا منتقل کنید. این روش باعث می‌شود تمرکز خود را بیشتر کنید و بعد از انتشار لازم به ویرایش دوباره نباشد. یکی از ابزار‌های اینستاگرام برای این کار Later است.

برای مطالعه بیشتر در زمینه انواع شبکه‌های اجتماعی؛ فایل آماده موجود در این زمینه را مد نظر قرار دهید.

سخن آخر در مورد چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام

به پایان توضیحات چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام رسیدیم. با استفاده از کپشن توضیحاتی را که در ویدیو یا عکس ندادید را تکمیل می‌کنید. از ایموجی‌ها و شکلک‌ها که احساسات را نشان می‌دهند، استفاده کنید که به جذاب‌تر کردن نوشته کمک می‌کند و مخاطب تعامل بیشتری را با شما خواهد داشت. برای این که کپشن شما کاربر بیشتری را درگیر کند باید ایده داشته باشید و نکات مهم را در نظر بگیرید. از لحن دوستانه استفاده کنید و از لحن دستوری که مخاطب را دور می‌کند پرهیز کنید.

می‌توانید برای افزایش اطلاعات خود در زمینه الگوریتم‌های اینستاگرام به سایت پی استور مراجعه کنید. بهتر است از هشتک‌های مرتبط با پست خود استفاده کنید تا بازخورد بهتری داشته باشد. از اینکه در این پست با ما همراه بودید سپاسگزارم. موقف و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *