چگونگی نوشتن کپشن و فروش بیشتر آن – طرز نوشتن کپشن در اینستاگرام
با یکی دیگر از پستهای پی استور در مورد چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام و فروش بیشتر آن، بحث خواهیم کرد. اینستاگرام امروزه به یکی از محبوبترین برنامه در شبکههای اچتماعی تبدیل شده است. اگر به کسب و کار آنلاین مشغول هستید یا میخواهید با استفاده از اینستاگرام به بلاگری روی آورید، باید نکاتی را رعایت کنید. در این پست با طرز نوشتن کپشن در اینستاگرام آشنا خواهید شد.
معرفی اینستاگرام
از ماه آوریل سال ۲۰۱۸، اینستاگرام سومین شبکه اجتماعی محبوب جهان است. بعد از فیلتر شدن تلگرام در ایران، بیشتر مردم به اینستاگرام روی آوردند. بسیاری از افراد مشهور از فوتبالیستها و بازیگران گرفته تا افرادی که کسب و کار کوچک و بزرگ دارند، در اینستاگرام حضور دارند. بعضی از افراد برای سرگرمی و بعضی برای کسب و کار اینستاگرام را انتخاب میکنند.
شاید یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام فیلمهای کوتاه یک دقیقهای است که خارج از حوصله مخاطب نیست و فرصت بیشتری برای دیدن پستهای مختلف دارد. برای اینکه در اینستاگرام پستی را منتشر کنید، باید همراه متن و فیلم و عکس باشد. برای اینکه این پست بین کاربران بیش تری دیده شود، رعایت الگوریتم های اینستاگرام ضروری است.
نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام
به طرز نوشتن کپشن در اینستاگرام میرسیم. یشتر یک شبکه اجتماعی تصویری و دیداری است، درست است؟ می توان به این سوال هم بله گفت و هم خیر. هنگامی که عکس ها و فیلم های شما باعث جلب توجه مخاطبان می شود، این متن تبلیغی شما است که آنها را تشویق می کند تا درگیر مطلب شوند.
در رسانه های اجتماعی، مشارکت و درگیر شدن در مطالب پلی است که منجر به تبدیل بازدید کننده به خریدار و فروش میشود. خوب چرا صحبت چندانی درباره استراتژی کپی رایتینگ یا همان نوشتن متن تبلیغی در این شبکه اجتماعی انجام نمی شود؟
اکثر افراد اینستاگرام را یک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس ها، مثل پینترست (Pinterest) می دانند. با وجود اینکه این موضوع درست است (اینستاگرام تماما در خصوص نگارش مطالب است) باید بدانید کلماتی که شما در اینستاگرام استفاده میکنید نیز به همان اندازه مهم هستند.
یک متن تبلیغی خوب اینستاگرامی باعث می شود که کاربران دیگر فقط مشاهده کننده صفحه شما نباشند بلکه در مطالب آن مشارکت هم بکنند، به بیان دیگر باید گفت کاربر درگیر مطالب شما می شود. اسکرول کردن سریع صفحات و عکس های رقبا و برند های معروف یک چیز است اما خواندن کپشن ها (Captions) و بیوگرافی یا همان بیو و درک بهتر آنچه شما دنبال آن هستید، داستانی کاملا متفاوت است.
اینستاگرام ممکن است یک شبکه کاملا دیداری یا تصویری باشد ، اما کلمات باعث میشوند بتوانید کاری کنید که کاربران تنها به جای فالو کردن در مطالب شما درگیر شوند و مشارکت کنند. اگر میخواهید کپشنی بنویسید که جذاب باشد و فالورهایتان را جذب کند، باید چند نکته را رعایت کرد:
نکته اول: رعایت طول کپشن نوشته شده
اولین نکته طول کپشن هست که باید باید رعایت شود. طول کپشن مجاز 2200 کلمه است که میتواند شامل 30 هشتگ باشد. اگر نوشته شما جذاب باشد، کاربر آن را خواهد خواند. نوشته طولانی خارج از حوصله کاربر میباشد بنابراین میتوانیداز کلمات کمتر با بازدهی بیشتر استفاده کنید.
نکته دوم: به چالش کشیدن فالورها
قبل از اینکه پستی را متشر کنید باید هدف خود را از این پست بدانید. مثلا اگر پست راجع به فروشگاهی گذاشته خواهد شد بهتر است از خود بپرسید:
- هدف از این پست آیا دعوت مردم برای بازدید این فروشگاه است؟
- هدف تشویق مردم برای خرید است؟
بعضی از افراد برای این که فالور را زیاد کنند، مسابقهای طرح کرده و در کپشن درج میکنند. این چالش برای بیشتر مردم جذاب است.
نکته سوم: استفاده بهینه از دو جمله ابتدایی
برای این که کاربران تحت تاثیر کپشن شما قرار بگیرند، از جمله اول و دوم بیشترین استفاده را بکنید. میتوانید از کاربران بخواهید دوستان خود را زیر پست تگ کنند، برای نظردهی و پیشنهاد کامنت بگذارید. برای کاربر هم این مهم است که هم سرگرم شود
نکته چهارم: ارزش دهی به پست
اگر کپشن حاوی مطلب مفیدی باشد که کاربر از آن مطلب چیزی یاد بگیرد و به اطلاعاتش افزوده شود، آن پست را در بین فالورهایش به اشتراک میگذارد و این به دیده شدن پست شما کمک میکند و در نهایت تعداد فالورها افزایش مییابد.
نکته پنجم: استفاده از هشتکها در کپشن اینستاگرام
اگر میخواهید پستی که منتشر میکنید در زبانه جستجو قابل search باشد باید هشتکها به درستی اعمال شود. نباید از تاثیر هشتک غافل شد، بسیاری از کاربران برای دیدن پستها از هشتک استفاده میکنند و این امکان وجود دارد که پست شما نمایش داده شود.
نکته ششم: وقت گذاشتن برای نوشته و کپشن بهتر
زمانی که میخواهید کپشن بنویسید بهتر است در جایی غیر از اینستاگرام نوشته را ایجاد کنید سپس به آنجا منتقل کنید. این روش باعث میشود تمرکز خود را بیشتر کنید و بعد از انتشار لازم به ویرایش دوباره نباشد. یکی از ابزارهای اینستاگرام برای این کار Later است.
سخن آخر در مورد کپشن در اینستاگرام
به پایان توضیحات طرز نوشتن کپشن در اینستاگرام رسیدیم. با استفاده از کپشن توضیحاتی را که در ویدیو یا عکس ندادید را تکمیل میکنید. از ایموجیها و شکلکها که احساسات را نشان میدهند، استفاده کنید که به جذابتر کردن نوشته کمک میکند و مخاطب تعامل بیشتری را با شما خواهد داشت. برای این که کپشن شما کاربر بیشتری را درگیر کند باید ایده داشته باشید و نکات مهم را در نظر بگیرید. از لحن دوستانه استفاده کنید و از لحن دستوری که مخاطب را دور میکند پرهیز کنید. میتوانید برای افزایش اطلاعات خود در زمینه الگوریتمهای اینستاگرام به سایت پی استور مراجعه کنید.
بهتر است از هشتکهای مرتبط با پست خود استفاده کنید تا بازخورد بهتری داشته باشد. از اینکه در این پست با ما همراه بودید سپاسگزارم. موقف و پیروز باشید.
- پاورپوینت تحلیل فاندامنتال — تحلیل فاندامنتال بورس
- پاورپوینت راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال — انواع تحلیل در بازار
- روش های دانلود رایگان از یوتیوب – معرفی ابزارهای کاربردی دانلود از YouTube
- ابعاد استوری اینستاگرام؛ انتشار استوری های زیبا و حرفهای در اینستاگرام
- آموزش جامع الگوریتم های اینستاگرام – 7 نکته مهم در بالا بردن پیج اینستاگرام
- عکس پروفایل اینستا — فیلم آموزش طراحی عکس پروفایل اینستاگرام
- پاورپوینت انواع شبکه های اجتماعی و کاربرد های آن
- پاورپوینت ویدیو مارکتینگ — بازاریابی ویدیویی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از اشتراک VIP در اختیار شما قراد داده می شود.
- در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.
پسورد فایل : پسورد ندارد گزارش خرابی لینک
درباره زیبا محمدی
فارغالتحصیل رشته فناوری اطلاعات IT هستم. به برنامه نویسی و علوم کامپیوتر علاقمندم. در حال حاضر در حوزه آموزش برنامه نویسی و راه اندازی سیستمهای مدیریت محتوا فعالیت دارم.