تخفیف نوروزی پی استور

کد تخفیف: PR1404

شامل تمامی آثار
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

با خرید اشتراک ویژه ، با هزینه بسیار کمتر به فایل های پاورپوینت دسترسی داشته باشید!

تبلیغات گوگل ادوردز چیست – راهنمای قدم به قدم تبلیغ سایت در گوگل

تبلیغات گوگل ادوردز چیست - راهنمای قدم به قدم تبلیغ سایت در گوگل
یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که بعد از معرفی محصول و انتشار آن مورد نیاز است تبلیغات است، با استفاده از تبلیغ کردن محصول و خدمات می‌توانیم تمامی جوانب یک امر را به مشتریان و افراد علاقه‌مند به آن کالا معرفی کنیم. این جمله را زیاد شنیده‌ایم که تبلیغات هزینه نیست و می‌توانیم از آن برای جذب بیشتر مشتریان و سوددهی بالاتر استفاده کنیم. حال که در اینترنت و فضای مجازی بیشترین اطلاعات و کالاها در حال خرید و فروش هستند باید به فکر تبلیغ در این حوزه باشیم تا عموم افراد از سراسر کشور و جهان را شامل شود. از جمله مهم‌ترین نوع تبلیغ که امروزه آن را در وبسایت و اپلیکیشن های مختلف می‌توانیم ببینیم تبلیغات آنلاین است و یکی از بهترین سرویس‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کند تبلیغات گوگل ادوردز می‌باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم تبلیغات گوگل ادوردز چیست و هزینه تبلیغات گوگل چقدر است و چه کاربردهایی را در اختیار منتشرکنندگان آن قرار می‌دهد.

فهرست مطالب

معرفی تبلیغات آنلاین در اینترنت

پیش از پرداختن به موضوع تبلیغات گوگل ادوردز چیست بهتر است توضیح مختصری درباره تبلیغات آنلاین داشته باشیم. همان‌طور که مشخص است این نوع تبلیغات بر پایه شبکه جهانی اینترنت است و مفهوم آنلاین هم به همین معناست که همه‌ی افراد می‌توانند آن را بر روی وبسایت ها، اپلیکیشن ها و کلیه دستگاه‌های متصل به اینترنت مشاهده کنند. ولی اگر بخواهیم تعریفی برای تبلیغات آنلاین بیاوریم می‌توانیم بگوییم: هرگونه محتوایی که در فضای اینترنت جهت علاقه‌مندی افراد، ایجاد آگاهی و انجام هر فعالیتی برای محصولات و خدمات شخصی باشد به معنای تبلیغات آنلاین است.

معرفی تبلیغات آنلاین در اینترنت

با توجه به این تعریف می خواهیم در تبلیغات آنلاین سعی کنیم تا بتوانیم پیام خود را به مخاطب و جامعه هدف خودمان برسانیم تا درباره ی محصولات یا خدمات ارائه شده آگاه و باخبر شود و فعالیت مورد نیاز خود را در این زمینه انجام دهد که ارسال این پیام و آگهی های مربوط به آن از طریق فضای مجازی و وبسایت های موجود بر بستر اینترنت انجام می شود.

مهمترین مزایا و ویژگی های تبلیغات آنلاین

طبیعتاً انجام تبلیغات آنلاین به خاطر جدید بودن و شیوه‌ی انجام آن بسیار مورد توجه خواهد بود و در این روش مزایا و ویژگی‌های متعددی وجود دارد که می‌خواهیم به برخی از آنها اشاره کنیم.

مخاطبان بیشتر

واضح است اگر در فضای بزرگ‌تری محصول و کالایی را تبلیغ کنیم آن کالا بیشتر دیده خواهد شد. به‌طور مثال اگر از هر ۱۰ نفر ۲ مورد خرید موفق داشته باشیم حال با تبلیغات آنلاین ممکن است تنوع محصولات باعث شود از هر ۱۰ نفر تعداد موارد بیشتری علاقه‌مند به خرید و استفاده از خدمات ما داشته باشند. تبلیغات آنلاین فضای بسیار بزرگی به اندازه وسعت جهان خواهند داشت که البته هر تبلیغ بسته به میزان گستردگی در سایت‌ها و اپلیکیشن های منتشر شده می‌تواند مخاطبین زیادی را به خود جذب کند.

در بسیاری از وبسایت ها و اپلیکیشن های مهم اگر تبلیغات خود را انجام دهیم مشاهده خواهیم کرد که میزان بازدید بالای آن کمک خواهد کرد تا تعداد افراد بیشتری تبلیغات ما را مشاهده کنند که با میزان مخاطبین شبکه‌های تلویزیونی قابل مقایسه خواهد بود.

از جمله بالاترین مخاطبینی که می‌توانیم در فضای اینترنت مشاهده کنیم مربوط به سرویس گوگل ادوردز است و کسی نمی‌داند دامنه‌ی تعداد کل بازدیدکنندگان تبلیغات گوگل ادوردز چیست و چه مقداری دارد؟ ما می‌توانیم با پرداخت هزینه تبلیغات گوگل عملکرد مناسبی را در تبلیغ خودمان مشاهده کنیم. برای رسیدن به پاسخ سؤالات فوق می‌توانید فیلم‌های آموزشی فرادرس را مشاهده کنید و از تمامی راهکارهای مطمئن برای تبلیغاتی هدفمند برخوردار شوید.

تعرفه های قیمتی کمتر

اکثراً می دانیم برخی از فضاهای تبلیغاتی مانند صدا و سیما و آگهی‌های بازرگانی هزینه‌های بسیار بالایی دارند و هرکسی توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و برخی دیگر از اماکن تبلیغاتی مانند بیلبوردهای داخل شهر نیز ماهانه با تعرفه‌های تبلیغاتی گرانی همراه هستند. ولی در روش تبلیغات آنلاین به توجه به هزینه و بودجه‌ای که کارفرمایان دارند می‌توانند بسته‌های تبلیغاتی متنوعی را انتخاب کنند که هرکدام می‌تواند در وبسایت ها و جامعه هدف مشخصی منتشر شود.

این موضوع به منتشر کننده آگهی کمک خواهد کرد تا مشتریان واقعی و علاقه‌مند را به سمت خود محصولات و خدمات خود جذب کند. روش انجام هزینه گوگل ادوردز یکی از هوشمندترین روش‌ها برای هزینه کردن در تبلیغات است که کمک می‌کند افراد نتایج بهتری بگیرند.

قابلیت اندازه گیری تبلیغ

یکی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های تبلیغات این است که می‌توانیم کلیه‌ی جنبه‌های مختلف آمار هر تبلیغ را بررسی و اندازه گیری کنیم. اگر تبلیغمان را در صدا و سیما یا بیلبوردهای شهری منتشر کنیم متوجه نخواهیم شد که چه میزان از افراد آن را نگاه کرده‌اند یا از طریق آن آگهی به ما مراجعه شده و خریدی انجام شده است.

ولی در فرمت تبلیغات آنلاین می‌توانیم مشخص کنیم که چه تعداد از کاربران تبلیغات ما را دیده‌اند و چه تعداد بر روی آن کلیک کرده و به همین صورت چه تعداد خرید موفق داشته‌اند. البته می‌توانیم مشخص کنیم که چه تعداد از افراد در میانه راه از خرید خود به دلایل مختلفی پشیمان شده‌اند که با بررسی و پیگیری این مورد می‌توانیم با آنها ارتباط برقرار و مشکلات آنها را نیز برطرف کنیم.

قابلیت شخصی سازی تبلیغ

قابلیت شخصی سازی تبلیغ

وقتی بخواهیم به‌صورت سنتی یک تراکت و تبلیغات روزنامه‌ای انجام دهیم نمی‌توانیم متوجه شویم که چه نوع و دسته‌ای از افراد جامعه آن را مطالعه می‌کنند و اعمال نظر درستی بر روی آنها نداریم و از طرفی حجم زیادی از اتلاف هزینه و زمان انجام خواهد شد تا مشتریان و استفاده کنندگان واقعی از آن کالا را بتوانیم پیدا کنیم و مجاب به استفاده از محصولات و خدمات خودمان کنیم.

ولی با استفاده از قابلیت شخصی سازی تبلیغات آنلاین مانند میزان بررسی تعرفه‌های هزینه گوگل ادوردز می‌توانیم اعمال نظر و تغییرات گسترده‌ای بر روی نمایش تبلیغ، سایت‌های با موضوع خاص، کاربران جامعه هدفمان، کسانی که از سایتی به سایت دیگر وارد شده‌اند و کسانی که فعالیت خاصی بر روی سایتی داشته‌اند، انجام دهیم.

بررسی انواع تبلیغات آنلاین

بعد از اینکه با موضوع تبلیغات آنلاین و ویژگی و مزایای این نوع از تبلیغات آشنا شدیم برای اینکه بخواهیم کمپین‌های مناسب تبلیغاتی مورد نظر خودمان و کسب و کاری که در آن مشغول فعالیت هستیم را انتخاب کنیم ابتدا باید با انواع تبلیغات آنلاین و مزایای هرکدام آشنا شویم و به سراغ یکی از بهترین سرویس‌های تبلیغاتی جهان یعنی گوگل ادوردز برویم و بررسی کنیم دلیل محبوبیت تبلیغات گوگل ادوردز چیست و چه مزایایی برای کاربران دارد؟ نرخ تبدیل هزینه تبلیغات گوگل به مخاطبین بسیار بالاست و این مورد را می‌توانیم در نتایج آن مشاهده کنیم.

ابتدا به معرفی هرکدام از دسته های تبلیغات آنلاین می پردازیم :

  1. تبلیغات کلیکی (Cost Per Click)
  2. محتواهای ارتقایافته (Sponsered Content)
  3. پوش نوتیفیکیشن در اپلیکیشن ها (Push Notification)
  4. تبلیغات از نوع همسان (Native Ads)
  5. تبلیغات صوتی (Audio Ads)
  6. تبلیغات فیلم و ویدیویی (Video Ads)
  7. هدف ­‌گیری مجدد یا ریتارگتینگ (Retargeting)
  8. گوگل ادوردز (Google Ads)
  9. تبلیغات متنی (Text Ads)
  10. لینک‌­های با همکاری در فروش (Affiliate Links)
  11. تبلیغات نوع نمایشی (Display Ads)
  12. تبلیغات بصورت ایمیلی (Email Ads)
  13. تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی (Social Media Ads)

البته شرح گسترده تمامی ۱۳ روش تبلیغات آنلاین فوق در این مقاله از وقت و حوصله شما خارج است و در ادامه می خواهیم به معرفی برخی از آنها بپردازیم.

تبلیغات کلیکی (Cost Per Click)

یکی از انواع تبلیغی که می‌توانیم در بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی مشاهده کنیم از نوع تبلیغات کلیکی است که در این حالت به ازای هر تعداد کلیک که بر روی تبلیغ‌ها انجام می‌شود پول تبلیغ را باید پرداخت کرد. مزیت تبلیغات کلیکی این است که به‌صورت سودمند است و هرکسی که بر روی محتوای تبلیغ شما کلیک کرده و آن را مشاهده کرده به عنوان یک مخاطب در نظر گرفته می‌شود. به این صورت بسیاری از تبلیغات موجود در فضای اینترنت و سایت‌های مختلف از نوع تبلیغات کلیکی هست که به‌صورت پرداخت هزینه در ازای نمایش و کلیک بر روی آنها می‌باشد.

البته تبلیغات از نوع گوگل ادوردز نیست به همین شیوه است و در ادامه مشاهده می‌کنیم که تفاوت‌های تبلیغات کلیکی با تبلیغات گوگل ادوردز چیست و به‌طور مثال هزینه گوگل ادوردز چطور به‌صورت شناور می‌تواند تغییر کند؟

تبلیغات کلیکی (Cost Per Click)

تبلیغات نوع نمایشی (Display Ads)

یکی از پرکاربردترین موارد تبلیغی که می‌توانیم در وبسایت های مختلف مشاهده کنیم تبلیغات نوع نمایشی است که آن را باسابقه‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی و آنلاین می دانیم. بسیاری از تبلیغات نوع نمایشی به‌صورت بنر و عکس‌های موجود در بخش سر صفحه یا هدر، کناره سایت یا ساید بار و در بخش پایین سایت یا فوتر می‌توانیم مشاهده کنیم. البته در کنار وبسایت ها می‌توانیم از تبلیغات نمایشی در اپلیکیشن ها نیز استفاده کنیم.

فرمت نمایش فایل‌ها در این نوع تبلیغ به‌صورت فایل‌های متحرک Gif، کلیپ‌های ویدیویی، تصاویر مختلف و همچنین اسکریپت‌های برنامه نویسی یا بنرهای انیمیشن HTML5 می‌تواند باشد. معمولاً به خاطر بازدید و مخاطب بالایی که هر سایت یا اپلیکیشن دارد، تبلیغ کننده به آنها درخواست خود را ارسال می‌کند که بعد از رزرو کردن موقعیت و زمان مناسب می‌توان آن را بر روی وبسایت ها مشاهده کرد. معمولاً این روش تبلیغی بازدید بالایی طبق بازدیدکنندگان وبسایت مورد نظر خواهد داشت ولی البته غالباً به شکل هدفمند و سودمند نمی‌تواند باشد.

تبلیغات از نوع همسان (Native Ads)

با گسترش یافتن تبلیغات کلیکی و همچنین نوع نمایشی در سایت‌های مختلف و البته آزار دادن کاربران برای مشاهده محتوای اصلی سایت، نوع جدیدی از تبلیغات با نام تبلیغات همسان معرفی شد که به‌صورت همسان با محتوای سایت نمایش داده می‌شود. جایگاه این نوع از تبلیغات به شکل درون یک محتوای آموزشی هم می‌تواند باشد و همچنین در بخش معرفی محصولات و صفحه‌ی آن نیز به‌صورت هوشمند می‌تواند قرار بگیرد.

مزیت این روش تبلیغی آن است که کاربران نمی‌توانند متوجه شوند که تبلیغ مورد نظر جدا از محتوا و مطالب سایت اصلی است و به همین خاطر با کلیک کردن بر روی آن به صفحات مورد نظر هدایت می‌شوند. از طرفی هوشمندی و سودمندی کلیک بر روی این نوع تبلیغات برای تبلیغ دهنده هم مناسب است چون در محتوای خاصی در وبسایت و اپلیکیشن منتشر شده است و کاربران به آن احتیاج داشته‌اند که کلیک کرده‌اند. سرویس‌های مختلفی در داخل کشور هم از این نوع تبلیغ برای انتشار تبلیغات کارفرمایان استفاده می‌کنند.

تبلیغات متنی (Text Ads)

نوع دیگری از انواع تبلیغات که به‌صورت یک متنی می‌باشد تنها با یک عنوان چند کلمه‌ای و لینک مورد نظر درج می‌شود که این نوع تبلیغات مانند صفحه‌ی جراید و روزنامه‌ها ثبت می‌شود. ولی این بار بجای درج تبلیغ متنی در روزنامه این بار به‌صورت اینترنتی می‌توانیم تبلیغات متنی را قرار دهیم. البته این نوع از تبلیغات با هزینه‌های بسیار پایین‌تری درج می‌شود که مناسب کسب و کارهای کوچک و وب سایت‌های متقاضی بک لینک (Backlink) می‌باشد.

تبلیغات گوگل ادوردز (Google Ads)

نوع دیگری از تبلیغات که مشخص است توسط شرکت بزرگ گوگل اداره و پشتیبانی می‌شود گوگل ادوردز یا گوگل ادز نام دارد. روش کار تبلیغات گوگل ادوردز چیست و چرا هزینه تبلیغات گوگل یکی از سودمندترین هزینه‌ها در تبلیغات بشمار می‌رود؟

در جواب این سؤال باید گفت که گوگل ادوردز یک محیط تبلیغاتی پولی می‌باشد که در ذیل عنوان کانال بازاریابی گوگل که به‌عنوان پرداخت به ازای هر کلیک است جای دارد که هر شخص و شرکت تبلیغ کننده باید هزینه‌ای را بابت هر کلیک در هر تبلیغ پرداخت کنید و روش کار هم به همین شکل هست که در تعرفه‌های هزینه گوگل ادوردز به شما گفته می‌شود به اندازه چه مقدار کلیک می‌خواهید برای تبلیغ خود هزینه کنید.

حال این تبلیغات در پربازدیدی‌ترین صفحات اینترنت یعنی گوگل سرچ مشاهده خواهد شد که با جستجوی کلیدواژه‌ی افراد در بالا و پایین نتایج جستجو اکثراً در صفحات اول و دوم و همین‌طور در کناره‌ی نتایج مشاهده می‌شود. بخش سرویس گوگل ادرودز توانسته است درآمد بسیار بالایی را برای شرکت آلفابت به‌عنوان هلدینگ اداره کننده سرویس‌های گوگل به دست بیاورد. کلیه تبلیغات گوگل در صفحات جستجو با عبارت AD که مخفف Advertise هست نمایش داده می‌شود تا کاربران تبلیغاتی بودن لینک‌ها را متوجه شوند.

تبلیغات گوگل ادوردز (Google Ads)

از مزایای خوب گوگل ادوردز این است که در جایگاه بسیار مطلوب و در بخش صفحات ابتدایی و با عنوان کلیدواژه‌ای که کاربران آن را جستجو کرده‌اند نمایش داده می‌شود. پس می‌توانیم به موفقیت آن خوش‌بین باشیم. از طرفی می‌توانیم تمامی کلیک‌ها و رفتارهای کاربران را پس از مشاهده تبلیغاتمان مشاهده کنیم و نرخ سودمندی تبلیغ را بررسی کنیم.

تمامی این خدمات باعث می‌شود که در حال حاضر یکی از مطمئن‌ترین تبلیغات در سراسر جهان تبلیغات گوگل ادوردز باشد و در کشورمان ایران نیز بسیاری از وب‌سایت ها و شرکت‌ها هستند که خدمات تبلیغات در گوگل را ارائه می‌دهند.

مزایای دیگر تبلیغات گوگل ادوردز چیست که کاربران زیادی به این سرویس روی آورده اند؟ در ادامه بررسی می کنیم:

  • افزایش درآمد و ترافیک سایت: با استفاده از تبلیغات گوگل می توانیم ترافیک ورودی به سایت و همچنین درآمدهای حاصل از ارائه خدمات و محصولات را افزایش دهیم که می توانیم ما را به سوددهی بالاتری برساند و چند برابر هزینه ی تبلیغات در گوگل را به ما برگرداند.
  • تبلیغات هوشمند و هدفمند: هدف گذاری سلایق و کاربران خاص فضای مجازی از مزایای خوب این سرویس است که توانسته تبلیغات را براساس علاقه افراد به آن موضوع نمایش دهد.
  • کنترل کردن بودجه تبلیغاتی:‌ می توانیم بسادگی تعیین کنیم که در روز یا هر ماه چه مقدار هزینه ای برای تبلیغات در نظر گرفته شود و این مورد کاملا انعطلاف پذیر است.
  • تبلیغ در اپلیکیشن ها و دستگاه های دیگر: از جمله مزایای مهم تبلیغات گوگل ادوردز این است که می توانیم تبلیغمان را در اپلیکیشن های گوگل و همچنین در گوشی های موبایلی مشاهده کنیم و کاربران موجود در این بخش را نیز به جامعه هدف خود اضافه کنیم.

جمع بندی درباره اینکه تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

در این مطلب ضمن معرفی تبلیغات آنلاین و تعریف آن به بررسی مزایا و ویژگی‌های آن پرداختیم و در ادامه درباره انواع تبلیغات آنلاین بحث کردیم. با یکی از بهترین سرویس‌های تبلیغاتی در جهان یعنی گوگل ادوردز آشنا شدیم و اشاره کردیم که مزایای مهم تبلیغات گوگل ادوردز چیست و چه کاربردهایی دارد. پیشنهاد می‌کنم اگر میخواهید بازدهی مناسبی از تبلیغات انجام شده دریافت کنید آموزش تبلیغات موثر در اینترننت فرادرس را دریافت کنید؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *