همانطور که میدانید یکی از کاربردهای مهم استوری اینستاگرام معرفی محصولات و خدمات کسب و کارهای اینستاگرامی است. با توجه به این موضوع در اینجا مایلم آموزشی از فرادرس را به شما معرفی کنم که میتوانید با دریافت آن اصول راه اندازی و مدیریت کسب و کار در اینستاگرام را فرا بگیرید. برای دریافت این آموزش میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.
چرا دانستن ابعاد استوری اینستاگرام مهم است؟
شاید بگویید که اصلاً دانستن ابعاد استوری اینستاگرام و استفاده از این امکان اینستاگرام چه اهمیتی دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم، باید بگوییم که استفاده از استوری اینستاگرام میتواند دروازهای رو به دیده شدن بیشتر و رشد پیج شما باشد و در ادامه مواردی که باعث این موضوع میشوند را بیان میکنیم تا بهتر با این امکان فوقالعاده اینستاگرام آشنا شوید:
۱- ایجاد صمیمیت با مخاطبین:
همانطور که در بخش مقدمه این مقاله به شما گفتیم، اولین موضوع مهمی که استوری اینستاگرام باعث ایجاد آن میشود، ایجاد صمیمیت بین صاحب پیج و مخاطبان و فالوورها است. پست اینستاگرام یک فضای رسمی و خشک دارد و اکثر اوقات محتواهایی در این قسمت قرار می گیرند که به صورت مستقیم به کار شما مرتبط هستند، اما در استوری اینستاگرام شما میتوانید محتواهای متنوعی را به اشتراک بگذارید و از خودتان و کارتان فضای شخصیتری را به نمایش بگذارید و این موضوع باعث میشود که بتوانید صمیمیت بیشتری با مخاطبان خودتان برقرار کنید.
اگر به پیج بلاگرهای معروف و پرطرفدار سری بزنید، متوجه میشوید که دقیقاً از استوری اینستاگرام چنین استفادهای میکنند و با تولید استوریهای جالب که مخاطبان آنها با پیج بیشتر درگیر شوند و هر روز به آنها سر بزنند. این سر زدن هر روزه مخاطبین به پیج و درگیر شدن آنها با استوریهای شما، باعث میشود که در نهایت تعامل پیج شما افزایش چشمگیری داشته باشد و بتوانید در سریعترین زمان ممکن، رشدی قابلتوجه و بینظیر داشته باشید.
۲- امکانات فوقالعاده استوری:
دومین نکته مهمی که باعث میشود استفاده از استوری اینستاگرام به یکی از کارهای واجب برای افراد فعال در اینستاگرام تبدیل شود، امکانات فوقالعاده استوری اینستاگرام است. اگر با قوانین رشد در اینستاگرام آشنا باشید، احتمالاً خوب میدانید که یکی از مهمترین عوامل در رشد پیج اینستاگرامی، میزان تعامل است.
هرچقدر که تعامل پیج شما بالاتر باشد و افراد بیشتری درگیر آن باشند، اینستاگرام پیج شما را مفیدتر میداند و به افراد بیشتری نمایش میدهد و این موضوع به رشد بیشتر و بیشتر پیج شما منتهی میشود. حالا وقتی از امکانات فوقالعاده استوری که همان استیکرهای تعاملی هستند استفاده کنید، میتوانید به راحتی تعامل پیج خودتان را افزایش دهید و به اینستاگرام نشان دهید که افراد زیادی در حال تعامل با پیج شما هستند.
۳- دیده شدن راحتتر:
اینستاگرام برای نمایش استوریها در قسمت فید، بخش خاصی را در بالای صفحه در نظر گرفته است که این موضوع باعث میشود استوریهای شما همیشه در معرض دید مخاطب قرار داشته باشد و شانس زیادی برای دیده شدن داشته باشید.
اما این موضوع در مورد پستها وجود ندارد و ممکن است مخاطب هر روز به پستهای شما سر نزند تا ببیند که پست جدیدی قرار دادهاید. به همین خاطر خیلی مهم است که هر روز استوری داشته باشید و از این ابزار بینظیر استفاده کنید تا بتوانید توسط مخاطبین خودتان بیشتر دیده شوید و شانس بیشتری برای حک شدن در ذهن مخاطبان خودتان داشته باشید.
۴- وجود فیلترهای متنوع:
یکی دیگر از امکاناتی که در استوری اینستاگرام وجود دارد، وجود فیلترهای متنوع است که کمک میکنند بتوانید با کیفیت بیشتر و جذابیت بیشتری پستهای خودتان را منتشر کنید. فیلترها یا افکتهای اینستاگرام باعث میشوند فیلم یا عکس شما در استوری جذابیت بیشتری داشته باشد و بتوانید تغییرات دلخواه خودتان را ایجاد کنید تا زیبایی بیشتری به استوریهای خودتان ببخشید.
ابعاد استوری اینستاگرام چگونه باید باشد؟
تا به اینجا در مورد این موضوع صحبت کردیم که اصلاً به چه دلیلی نیاز است حتما از استوری اینستاگرام استفاده کنید؛ حالا میخواهیم به سراغ این موضوع برویم که ابعاد استوری اینستاگرام به صورت استاندارد چقدر است و چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید با بهترین ابعاد استوری خودتان را منتشر کنید. پس در ادامه این نوشته نیز با ما همراه باشید.
بهترین ابعاد استوری اینستاگرام
به صورت کلی بهترین ابعادی که میتوانید برای استوریهای اینستاگرام خودتان انتخاب کنید، ابعاد ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است. این ابعاد در نرم افزارهای ادیت به صورت نسبت ۹:۱۶ نمایش داده میشوند و میتوانید با انتخاب این نسبت استوریهای خودتان را به صورت اصولی و استاندارد ایجاد کنید.
اما نکته مهم و قابل توجهی که وجود دارد این است که در هنگام طراحی و ساخت استوری اینستاگرام، باید توجه داشته باشید ابعاد استوری اینستاگرام گفته شده کل صفحه را اشغال میکند. اما در بالا و پایین استوری نوار استوری و باکس جواب قرار دارد که این یعنی باید از بالا و پایین صفحه کمی فاصله در نظر بگیرید تا محتوای شما به صورت کامل توسط مخاطب دیده شود و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.
معمولا گرافیستهای حرفهای توصیه میشود که از بالا و پایین صفحه یک فاصله ۲۵۰ پیکسلی در نظر بگیرید که به نقطه امن معروف است و این فاصله کمک میکند محتوای استوری به صورت کامل توسط مخاطب دیده شود و در این مورد به مشکلی نخورید.
ابعاد استوری اینستاگرام کلی است!
شاید بپرسید این یعنی چه؟ باید بگوییم که شما میتوانید عکسهای با سایز کوچکتر یا بزرگتر را نیز به استوری اینستاگرام اضافه کنید و رعایت ابعاد استوری اینستاگرام ضروری نیست. اما اگر ابعاد گفته شده و نکاتی که گفتیم را رعایت کنید، میتوانید استوریهای زیباتر و حرفهایتری را در اینستاگرام خودتان منتشر کنید.
احتمالاً پیجهایی را دیدهاید که استوریهایی با سایز نامناسب منتشر میکنند و این موضوع باعث میشود استوری شان ظاهری زشت و غیرحرفهای داشته باشد. پس توصیه ما این است که حتماً سعی کنید از استوریها با ابعاد استاندارد استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید و بتوانید بیشتر اعتماد مخاطبین خودتان را جلب کنید.
چطور از استوری اینستاگرام بهترین نتیجه را بگیریم؟
جدا از بحث ابعاد استوری اینستاگرام که در مورد آن صحبت کردیم، خیلی مهم است که شما بتوانید استوریهای جذاب و منحصربهفردی را در اینستاگرام خودتان قرار دهید تا بتوانید موفقیت بیشتری را کسب کنید. چون صرفا نوع طراحی و گرافیک محتوا نمیتواند باعث موفقیت شما در اینستاگرام شود. به همین خاطر در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که رعایت آنها به همراه ابعاد استوری اینستاگرام میتواند کمک کند نتایج بهتری را از استوریهای خودتان کسب کنید.
۱- هر روز استوری بگذارید:
اگر به پیجهای حرفهای و پرمخاطب اینستاگرام سری بزنید، حتما متوجه میشوید که این پیجها روزانه چند نوبت اقدام به قرار دادن استوری میکنند و همین موضوع باعث میشود که مخاطبان چند بار در روز به پیج آنها سر بزنند و تعامل بیشتری را تجربه کنند.
اما از طرفی اگر به پیجهای ناموفق اینستاگرام سر بزنید، متوجه میشوید که گاهی اوقات چند روزی بدون استوری هستند و این موضوع باعث میشود مخاطب دیگر به آن پیج توجهی نکند و کم کم پیج را از یاد ببرد. پس توصیه ما این است که حتماً روزانه چند نوبت استوری در پیج خودتان قرار دهید تا بتوانید نتیجه بهتری را از این ابزار فوقالعاده اینستاگرام دریافت کنید و به بهترین شکل از ان به نفع خودتان استفاده کنید.
۲- از ابزارهای تعاملی استفاده کنید:
همانطور که در بخشهای قبلی هم گفتیم، ابزارهای تعاملی اینستاگرام یکی از قسمتهای مهم در استوری هستند که باید هر روز از آنها استفاده کنید. میتوانید بهراحتی و با پرسیدن سوالهای کوچک و درگیر کننده، از این امکانات استفاده کنید تا بتوانید تعامل بیشتری در پیج خودتان برقرار کنید. مثلا ابزارهایی مانند باکس سوال، آزمون، نظرسنجی، میزان علاقه یا نفرت و… ابزارهای فوقالعاده و کاربردی هستند که در اینستاگرام وجود دارند و میتوانید از آنها در استوری خودتان استفاده کنید و نتایج فوقالعاده ای را خلق کنید.
۳- داستانسرایی کنید:
همانطور که از نام استوری پیداست، این ابزار برای داستانسرایی استفاده میشود و شما میتوانید با گفتن داستانهای خودتان، مخاطبان را سرگرم کنید و کاری کنید که رابطه عمیقتر و بیشتری با شما و پیجتان برقرار کنند. مثلا اگر پیج بلاگرهای معروف و پرطرفدار را بررسی کنید، متوجه میشوید که این افراد داستانهای مختلفی دارند که با استفاده از آنها مخاطبان خودشان را سرگرم میکنند و کاری میکنند که مخاطب ساعات بیشتری را در پیج آنها بگذراند و این موضوع به اینستاگرام اثبات میکند که پیج آن شخص برای مخاطبانش مفید و کاربردی است.
۴- سوژهسازی کنید:
سوژهسازی یکی از تکنیکهای حرفهای در اینستاگرام مارکتینگ است که کمک میکند بتوانید درگیری بسیار بیشتری از حالت عادی ایجاد کنید و کاری کنید که مخاطبان شما علاقه بیشتری به دنبال کردنتان داشته باشند. به عنوان مثال سوژه صدف بیوتی که یکی از بلاگرهای معروف اینستاگرامی است، همسرش است یا همسایهای که در پارکینگ خانهشان پارک میکند و برایشان مزاحمت ایجاد میکند.
این سوژهها باعث شدهاند که همیشه تنوع خاصی در محتواهایش وجود داشته باشد و مخاطبان بتوانند سرگرمی بیشتری داشته باشند. همچنین بلاگرهایی هستند که حیوان خانگی خودشان یا گلهای آپارتمانی خود و… را سوژه میکنند و این موضوع کمک میکند حرفهایتر داستانسرایی کنند و بتوانند همیشه موضوعی برای محتواها و استوریهای خودشان داشته باشند.
۵- به استوری گذاشتن متعهد باشید:
خیلی اوقات وقتی پیجهای ضعیف را مشاهده میکنیم، متوجه میشویم که این پیجها فقط استوری منتشر میکنند که این کار را انجام داده باشند و از سر خودشان باز کنند. اما باید بدانید که با این روند به نتایج فوقالعادهای نمیرسید. شما باید خودتان را به استوری گذاشتن متعهد کنید و تنها در این حالت است که میتوانید نتایج بینظیری را از پیج خودتان بگیرید.
در طول روز یکی از مهمترین برنامه های شما باید این باشد که فکر کنید چه استوریهایی را قرار دهید که مخاطبان سرگرمتر شوند و بیشتر از استوریهای شما استقبال کنند. اگر از افرادی باشید که تولید محتوا را بدون تعهد انجام میدهید و به انجام این کار خیلی تعهد و علاقه ندارید، میتوانیم حدس بزنیم که احتمالاً درآمد خوبی هم از پیج اینستاگرام خودتان ندارید و مخاطبان بسیار کمی در پیجتان وجود دارند.
۶- الگوبرداری کنید:
ابتدای کار خیلی سخت است که بخواهید خودتان تمامی کارها را انجام دهید و ایدهپردازیهای خوبی را انجام دهید، به همین خاطر بهترین روشی که میتوانید استفاده کنید این است که از پیجهای موفق و پرمخاطب الگوبرداری کنید و با کمک گرفتن از آنها، سعی کنید استوریهای بهتر و حرفهایتری را برای پیج خودتان قرار دهید. البته به این نکته توجه کنید که منظور ما از الگوبرداری، کپی کردن استوریهای دیگران نیست؛ بلکه شما میتوانید یک ایده را ببینید و با توجه به آن ایده، خودتان به روش و سبک دیگری و با امکاناتی که دارید یک استوری جذاب و مفید را منتشر کنید.
جمعبندی مطالب
در این مقاله در مورد این موضوع صحبت کردیم که اصلاً قرار دادن استوری اینستاگرام چه اهمیتی در رشد پیج شما دارد و چرا باید به صورت مستمر از قابلیت استوری در اینستاگرام استفاده کنید. همچنین با هم بررسی کردیم که چطور میتوانید استوریهای پیج خودتان را با بهترین ابعاد طراحی کنید تا بتوانید بر اساس استانداردهای اینستاگرام استوری منتشر کنید و نتیجه بهتری نیز از انتشار استوری در پیج خود بگیرید.
در ادامه نیز با هم موضوعات مهم برای انتشار درست استوری در اینستاگرام را بررسی کردیم که رعایت آنها کمک میکند بتوانید استوریهای حرفهای تر و مفیدتری را منتشر کنید و به بهترین شکل ممکن پیج خودتان را رشد دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با ابعاد استوری اینستاگرام آشنا شوید و بتوانید با توجه به نکاتی که گفتیم، استوریهای حرفهای و مناسب فعالیت کنید و نتایجی عالی از این شبکه اجتماعی محبوب بگیرید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما بسیار متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و جذاب بوده باشد.
همانطور که میدانید طراحی و ساخت تصویر برای انتشار در ایستاگرام از جمله استوری دارای اصولی میباشد که رعایت کردن این اصول میتواند باعث بیشتر دیده شدن تصاویر منتشر شده شود. با توجه به این موضوع در صورتی که تمایل دارید تا این اصول را در زمان کوتاهی فرا بگیرید میتوانید به آموزش اصول ساخت تصویر که در فرادرس منتشر شده است مراجعه کنید.