الگوریتم جایگزینی صفحه FIFO در سی پلاس پلاس ++C

در این بخش به الگوریتم جایگزینی صفحه FIFO در سی پلاس پلاس ++C پرداخته می شود. جایگزینی صفحه یا Page Replacement در سیستم‌عاملی که از تکنیک صفحه‌بندی برای مدیریت حافظه مجازی استفاده می‌کند، الگوریتم‌های جایگزینی صفحه تصمیم می‌گیرند که کدام صفحه باید از حافظه اصلی خارج شده و در دیسک نوشته شود تا فضا برای اختصاص دادن صفحه جدید محیا شود.

الگوریتم جایگزینی صفحه LRU در سی پلاس پلاس ++C

در این بخش به الگوریتم جایگزینی صفحه LRU در سی پلاس پلاس ++C پرداخته می شود. جایگزینی صفحه یا Page Replacement در سیستم‌عاملی که از تکنیک صفحه‌بندی برای مدیریت حافظه مجازی استفاده می‌کند، الگوریتم‌های جایگزینی صفحه تصمیم می‌گیرند که کدام صفحه باید از حافظه اصلی خارج شده و در دیسک نوشته شود تا فضا برای اختصاص دادن صفحه جدید محیا شود.

الگوریتم راند رابین round robin در سی پلاس پلاس – سورس کد

الگوریتم راند رابین round robin یکی از قدیمی‌ترین، ساده‌ترین و عادلانه‌ترین و همچنین پرکاربردترین الگوریتم‌های زمانبندی است که مخصوص سیستم‌های اشتراک زمانی طراحی شده است. در این روش تمام فرآیندها اولویت یکسانی دارند و پس از آنکه هر فرآیند پردازنده را در اختیار گرفت یک کوانتوم زمانی داده می‌شود.

الگوریتم زمانبندی SRT در ++C سی پلاس پلاس

در این بخش الگوریتم زمانبندی SRT در ++C سی پلاس پلاس برای شما کاربران گرامی آماده کرده ایم. زمانبندی SRT یا Shortest Remaining Time همان کوتاهترین زمان باقیمانده است و شبیه زمانبندی SJF یا Short Job First می باشد ولی زمانبندی SRT از نوع غیر انحصاری است. البته در برخی مراجع از این الگوریتم با نام SRTF یعنی Shortest Remaining Time First نیز یاد می شود.

برنامه الگوریتم Best Fit در ++C سی پلاس پلاس

الگوریتم Best Fit یکی از الگوریتم های مدیریت حافظه و الگوریتم های تخصیص حافظه می باشد و روش ساده ای برای تخصیص فرآیندها یا پردازه ها در حافظه دارد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و محققان در زمینه کامپیوتر و مبحث سیستم عامل می باشد.

برنامه الگوریتم First Fit در ++C سی پلاس پلاس

الگوریتم First Fit یکی از الگوریتم های مدیریت حافظه و الگوریتم های تخصیص حافظه می باشد و روش ساده ای برای تخصیص فرآیندها یا پردازه ها در حافظه دارد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و محققان در زمینه کامپیوتر و مبحث سیستم عامل می باشد.

برنامه الگوریتم Next Fit در ++C سی پلاس پلاس

الگوریتم Next Fit یکی از الگوریتم های مدیریت حافظه و الگوریتم های تخصیص حافظه می باشد و روش ساده ای برای تخصیص فرآیندها یا پردازه ها در حافظه دارد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و محققان در زمینه کامپیوتر و مبحث سیستم عامل می باشد.

برنامه الگوریتم Worst Fit در ++C سی پلاس پلاس

این برنامه در محیط ++Dev-C نوشته شده است. الگوریتم Worst Fit یکی از الگوریتم های مدیریت حافظه و الگوریتم های تخصیص حافظه می باشد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و محققان در زمینه کامپیوتر و مبحث سیستم عامل می باشد.

پیاده سازی الگوریتم RSA در C++

این محصول شامل سورس کد الگوریتم RSA است و در برنامه C++ نوشته شده است. این فایل به عنوان یک برنامه اجرایی و سورس کد پس از دانلود قابل دسترسی است. تضمین کیفیت این محصول توسط کارشناسان پی استور مورد تایید است.

پیاده سازی پشته با استفاده از لیست پیوندی (Link List) در سی پلاس پلاس ++C

پشته یا stack یکی از انواع ساختمان داده است و برای ذخیره و بازیابی داده‌ها کاربرد دارد.  اولين عنصری که وارد پشته می شود آخرین  عنصری است که از پشته خارج می شود. بنابراين عناصر به  ترتيبی که به stack اضافه می شوند برعکس از آن حذف می شوند. به همين دليل به صف لیست (LIFO (Last in, first out نیز گفته می‌شود.

پیاده سازی صف با لیست پیوندی (Link List) در سی پلاس پلاس ++C

پیاده سازی صف با لیست پیوندی در ++C عنوان موضوعی است که در این پست به آن پرداخته شده است. صف Queue لیست مرتبی است كه عناصر در انتهای آن (Rear) اضافه و از ابتدای آن (Front) حذف می شوند. به عبارت ديگر طول صف از انتهای آن افزایش و از ابتدای آن كاهش می یابد.

پیمایش درخت Inorder در سی پلاس پلاس ++C

پیمایش درخت Inorder در سی پلاس پلاس ++C عنوان مطلبی است که در این پست به آن پرداخته شده است. پیمایش درخت‌ها نیز معمولا جهت محاسبه‌ی مقادیری انجام می‌شود که برای حل برخی مسائل کاربرد دارند. یکی از این مقادیر دنباله‌های پیش‌ترتیب Preorder، میان‌ترتیب Inorder و پس‌ترتیب Postorder مربوط به درخت‌ها می‌باشد.

پیمایش درخت postorder در سی پلاس پلاس ++C

پیمایش درخت postorder در سی پلاس پلاس ++C عنوان مطلبی است که در این بخش به آن پرداخته شده است. پیمایش درخت‌ها نیز معمولا جهت محاسبه‌ی مقادیری انجام می‌شود که برای حل برخی مسائل کاربرد دارند. یکی از این مقادیر دنباله‌های پیش‌ترتیب Preorder، میان‌ترتیب Inorder و پس‌ترتیب Postorder مربوط به درخت‌ها می‌باشد.

پیمایش درخت preorder در سی پلاس پلاس ++C

پیمایش درخت preorder در سی پلاس پلاس ++C عنوان مطلبی است که در این بخش به آن پرداخته شده است. پیمایش درخت‌ها نیز معمولا جهت محاسبه‌ی مقادیری انجام می‌شود که برای حل برخی مسائل کاربرد دارند. یکی از این مقادیر دنباله‌های پیش‌ترتیب Preorder، میان‌ترتیب Inorder و پس‌ترتیب Postorder مربوط به درخت‌ها می‌باشد.

تبدیل InFix به PostFix – تبدیل فرم میانوندی (InFix) به پسوندی (PostFix) در سی پلاس پلاس

قبل از توضیح تبدیل InFix به PostFix مقدمه ای در رابطه با فرم ها ارائه می دهیم. یکی از مباحث علوم کامپیوتر که مربوط به بحث کامپایلرها است روش بدست آوردن مقدار حاصل (value) یک فرمول هست. در حالت عادی اگه بخواهید فرمولی مثل 2*5+(3-6) را حل کنید و مقدار اون رو بدست بیارید به این صورت عمل می‌کنیم که ابتدا عمل داخل پرانتز، به این دلیل که اولویت بیشتری داره ابتدا انجام می شود و سپس عمل ضرب و جمع در اولویت‌های بعدی انجام می شوند.

تبدیل InFix به PreFix – تبدیل فرم میانوندی (InFix) به پسوندی (PreFix) در سی پلاس پلاس

قبل از توضیح تبدیل InFix به PreFix مقدمه ای در رابطه با فرم ها ارائه می دهیم. یکی از مباحث علوم کامپیوتر که مربوط به بحث کامپایلرها است روش بدست آوردن مقدار حاصل (value) یک فرمول هست. در حالت عادی اگه بخواهید فرمولی مثل 2*5+(3-6) را حل کنید و مقدار اون رو بدست بیارید به این صورت عمل می‌کنیم که ابتدا عمل داخل پرانتز، به این دلیل که اولویت بیشتری داره ابتدا انجام می شود و سپس عمل ضرب و جمع در اولویت‌های بعدی انجام می شوند.

تعیین درخت پوشای مینیمم با الگوریتم پریم در سی پلاس پلاس

الگوریتم پریم یک روش حریصانه Heuristic است. از این الگوریتم برای حل مسئله درخت پوشا مینیمم استفاده می شود. درخت پوشای کمینه یا همان مینیمم که به اصطلاح (MST (Minimum Spanning Tree  نیز گفته می شود درختی است که در آن مجموع وزن لبه به حداقل برسد و تمامی گره ها یا راس ها شامل شود.

تعیین درخت پوشای مینیمم با الگوریتم سولین در سی پلاس پلاس

الگوریتم سولین یا Boruvka راهی برای پیدا کردن درخت پوشای کمینه است. یک درخت پوشای مینیمم درختی است که در آن مجموع وزن لبه به حداقل برسد. این اولین الگوریتمی بود که در سال 1926 برای پیدا کردن درخت پوشای کمینه MSTs طراحی شد.  آقای Otakar Boruvka از آن برای یافتن مسیریابی کارآمدترین شبکه برق استفاده کرده است.

تعیین درخت پوشای مینیمم با الگوریتم کروسکال در سی پلاس پلاس

الگوریتم کروسکال یک روش حریصانه Heuristic در علوم کامپیوتر می باشد. از این الگوریتم برای حل مسئله درخت پوشا کمینه استفاده می شود. درخت پوشای کمینه یا همان مینیمم که به اصطلاح (MST (Minimum Spanning Tree نیز گفته می شود درختی است که در آن مجموع وزن لبه به حداقل برسد و تمامی گره ها یا راس ها شامل شود.

حذف و اضافه کردن به لیست پیوندی (Link List) در سی پلاس پلاس ++C

مبحث لیست‌های پیوندی Link List یکی از شاخه‌های ساختمان داده‌ها است. برای این که بتوانید در مباحث مختلف ساختمان داده‌ها از قبیل لیست‌های پیوندی، صف، پشته و به ویژه درخت موفق باشید، باید مفهوم اشاره‌گرها را خوب متوجه شده باشید.

درخت جستجوی دودویی در سی پلاس پلاس – BST در ++C

در این بخش سورس کد درخت جستجوی دودویی در ++C آماده شده است که به کار بر درخت دودویی می پردازد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و علاقه مندان به هوش مصنوعی و درس ساختمان داده می باشد چرا که دارای کد های روان و قابل فهم و آسان برای یادگیری می باشد.

سورس بازی پینگ پنگ در سی پلاس پلاس

 سورس کد بازی پینگ پنگ Ping Pong با زبان سی پلاس پلاس در محیط ++Dev-C نوشته شده است. این سورس کد دارای کد های روان و قابل فهم و آسان برای یادگیری می باشد.

سورس کد الگوریتم زمانبندی SJF در ++C

در الگوریتم زمانبندی SJF (Shortest Job First) که روشی انحصاری است CPU به پردازش داده می شود که کوچکترین انفجار محاسباتی بعدی را دارد. البته اصطلاح مناسبتر ،«کوچکترین انفجار محاسباتی بعدی» می باشد. زیرا این زمانبندی بر اساس طول مدت انفجار CPU بعدی عمل می کند و نه بر اساس طول کل پردازش.

سورس کد الگوریتم زمانبندی با اولویت Priority در ++C

الگوریتم زمانبندی با اولویت Priority یکی از الگوریتم های زمانبندی در سیستم عامل می باشد. در بسیاری از سازمانها اولویت کار ها با همدیگر فرق می کنند . مثلاَ در کامپیوتر چند کاربره دانشگاه اولویت رئیس دانشگاه از همه بیشتر است ، سپس اساتید و بعد دانشجویان قرار دارند. لذا کارهای اساتید باید زود تر از دانشجویان اجراء شود. حتی در یک کامپیوتر شخصی نیز ممکن است اولویت پروسس ها با هم فرق داشته باشد.

سورس کد الگوریتم کروسکال به زبان c++

الگوریتم کروسکال یک روش حریصانه Heuristic در علوم کامپیوتر می باشد. از این الگوریتم برای حل مسئله درخت پوشا کمینه استفاده می شود. درخت پوشای کمینه یا همان مینیمم که به اصطلاح (MST (Minimum Spanning Tree  نیز گفته می شود درختی است که در آن مجموع وزن لبه به حداقل برسد و تمامی گره ها یا راس ها شامل شود.

سورس کد الگوریتم هافمن (Huffman) در سی پلاس پلاس ++C

الگوریتم هافمن (Huffman) یکی از الگوریتم های فشرده سازی می باشد. در الگوریتم هافمن با توجه به تکرار کارکترها کد باینری به آن ها تعلق می گیرد بدین صورت که برای کاراکترهای با تعداد تکرار بالا کدهای کوتاه و برای کاراکترهای با تکرار کم کدهای با طول بالا. این شیوه در نهایت منجر به ایجاد ساختاری از بیت ها برای ذخیره سازی می شود که فضای کمتری را نسبت به روش های معمولی اشغال می کند.

سورس کد بازی دوز یا XO با الگوریتم Max-Min در ++C

در این بخش سورس کد بازی دوز یا XO  با الگوریتم Max-Min در سی پلاس پلاس قرار داده شده است. این بازی در Dev c++ نوشته شده است و توسط کامپیوتر و شخص بازی می شود. در این بازی با استفاده از الگوریتم مین ماکس بهترین حالت برای کامپیوتر در نظر گرفته می شود تا بازی ادامه پیدا کند.

سورس کد بازی دوز یا ایکس او (Tic-tac-toe) در سی پلاس پلاس ++c

بازی دوز یا XO در ++C یک بازی دو نفره‌ است. نام این بازی به دلیل علامت‌های X و O است که در طول بازی استفاده می‌شود. این بازی در یک صفحه جدولی با ۳ ردیف و ۳ ستون رسم می‌شود و هر یک از طرفین یکی از علامت‌های X یا O را انتخاب می‌کنند و تا انتهای بازی برای پر کردن خانه‌های جدول از آن استفاده می‌کنند.