الگوریتم دایجسترا Dijkstra در سی شارپ #C

الگوریتم دایجسترا Dijkstra یا دیکسترا یک راهکار حریصانه برای یافتن کوتاهترین مسیر از مقصد ثابت به سایر گره‌های گراف وزن‌دار است. این گراف می‌تواند معرف مسیرهای یک شهر و تقاطع‌های آن باشد که انبار شرکت در یک گره آن قرار داشته و هدف یافتن کوتاهترین مسیر به هر محل دیگر از این انبار است. طبیعتا این الگوریتم در یافتن کوتاهترین مسیر بین دو گره مشخص نیز کاربرد دارد.

الگوریتم رمزگذاری 3DES در سی شارپ #C

الگوریتم رمز گذاری 3DES یا DES سه گانه Triple DES بر مبنای الگوریتم DES یعنی Data Encryption Standard طراحی شده است. رمزنگاری encrypt و رمزگشایی decrypt انجام شده در این الگوریتم در سه مرحله انجام می پذیرد. این سورس کد به شما امکان می دهد که یک ورودی متنی به عنوان ورودی به برنامه بدهید و با قرار دادن یک کلید با استفاده از فرآیند الگوریتم 3DES اقدام به رمزگذاری و رمز گشایی آن نمایید.

الگوریتم رمزگذاری و رمزگشایی SDES در سی شارپ #C

الگوریتم رمز گذاری SDES نمونه Simplified یا ساده شده الگوریتم DES یعنی Data Encryption Standard می باشد که با کمی تغییرات جزئی روی DES بوجود آمده است. رمزنگاری encrypt و رمزگشایی decrypt انجام شده در این الگوریتم بصورت ساده تری انجام پذیرفته است. این سورس کد همراه با یک گزارش کار 11 صفحه ای در قالب Word و بصورت فارسی آماده دانلود می باشد.

الگوریتم زمانبندی LPT در سی شارپ #C

الگوریتم زمانبندی LPT که مخفف Longest Processing Time به معنای طولانی ترین زمان برای پردازش است که یک الگوریتم زمانبندی ایستا غیر قابل پس گرفتن، بوده و در هر زمان که پردازنده ‌ای آزاد می شود، از بین کار های باقی مانده طولانی ‌ترین کار را برای اجرا انتخاب می نمائید.

الگوریتم هافمن HUFFMAN در سی شارپ #C

الگوریتم هافمن Huffman یکی از الگوریتم های فشرده سازی می باشد که این روش بوسیلهٔ دیوید هافمن توسعه یافت. در الگوریتم هافمن با توجه به تکرار کارکترها کد باینری به آن ها تعلق می گیرد بدین صورت که برای کاراکترهای با تعداد تکرار بالا کدهای کوتاه و برای کاراکترهای با تکرار کم کدهای با طول بالا. این شیوه در نهایت منجر به ایجاد ساختاری از بیت ها برای ذخیره سازی می شود که فضای کمتری را نسبت به روش های معمولی اشغال می کند.

بازی دوز XO تحت شبکه در سی شارپ #C

این سورس کد بازی دوز یا XO که با نام Tic Tac Toe نیز شناخته می شود. این بازی با هوش مصنوعی و تحت شبکه است که در ویژوال استادیو Microsoft Visual Studio 2013 نوشته شده است. در این بازی این امکان وجود دارد که در برابر کامپیوتر و در مقابل بازیکن دیگری بازی کنید. این سورس کد با 5 صفحه گزارش کار آماده دانلود می باشد.

برنامه الگوریتم Best Fit در #C سی شارپ

این برنامه با نرم افزار Microsoft Visual Studio  در محیط Console نوشته شده است. الگوریتم Best Fit یکی از  الگوریتم های مدیریت حافظه و الگوریتم های تخصیص حافظه می باشد و روش ساده ای برای تخصیص فرآیندها یا پردازه ها در حافظه دارد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و محققان در زمینه کامپیوتر و مبحث سیستم عامل می باشد.

برنامه الگوریتم First Fit در #C سی شارپ

الگوریتم First Fit یکی از  الگوریتم های مدیریت حافظه و الگوریتم های تخصیص حافظه می باشد و روش ساده ای برای تخصیص فرآیندها یا پردازه ها در حافظه دارد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و محققان در زمینه کامپیوتر و مبحث سیستم عامل می باشد. در ادامه توضیحات مختصری از این الگوریتم داده می شود.

برنامه الگوریتم Next Fit در #C سی شارپ

این برنامه با نرم افزار Microsoft Visual Studio در محیط Console نوشته شده است. الگوریتم Next Fit یکی از  الگوریتم های مدیریت حافظه و الگوریتم های تخصیص حافظه می باشد و روش ساده ای برای تخصیص فرآیندها یا پردازه ها در حافظه دارد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و محققان در زمینه کامپیوتر و مبحث سیستم عامل می باشد.

برنامه الگوریتم Worst Fit در #C سی شارپ

این برنامه با نرم افزار Microsoft Visual Studio در محیط Console نوشته شده است. الگوریتم Worst Fit یکی از  الگوریتم های مدیریت حافظه و الگوریتم های تخصیص حافظه می باشد و روش ساده ای برای تخصیص فرآیندها یا پردازه ها در حافظه دارد. این برنامه مناسب برای دانشجویان و محققان در زمینه کامپیوتر و مبحث سیستم عامل می باشد.

برنامه الگوریتم های زمانبندی در #C سی شارپ

در این پست برنامه الگوریتم های زمانبندی در #C سی شارپ برای چهار الگوریتم معروف زمانبندی یعنی FIFO , SJF , SRT و Round Robin قرار داده شده است. یک فرآیند (Process) اساساً یک برنامه در حال اجراست. منظور از برنامه در حال اجرا، کاری است که توسط زمان بند کار، انتخاب و وارد گردونه اجرا شده است ولی هنوز پایان نیافته و از سیستم خارج نشده است.

برنامه ماشین حساب در سی شارپ #C

ماشین حساب طراحی شده به دو بخش استاندارد Standard و علمی Scientific برای محاسبه تقسیم بندی شده است. همچنین می توانید رنگ پس زمینه و رنگ دکمه ها را نیز تغییر دهید. این برنامه برای شروع برنامه نویسی کاربردی در #C بسیار خوب است و برای دانشجویان کامپیوتر به عنوان یک پروژه کلاسی می تواند تعریف شود. کد های استفاده شده در این سورس کد بسیار ساده همراه با کامنت گذاری در سورس برنامه می باشد.

پروژه پردازش تصویر در سی شارپ #C

پردازش تصویر در سی شارپ #C عنوان پروژه ای است که در این بخش به آن پرداخته می شود. زبان برنامه نویسی سی شارپ #C ابزار قدرتمندی است که بوسیله آن می توان برنامه های متعددی را پیاده سازی کرد. در این میان برای پیاده سازی برنامه های پردازش تصویر یا همان image processing  نیز می توان از برنامه نویسی سی شارپ #C بهره برد.

پروژه حضور و غیاب اساتید دانشگاه با #C و پایگاه داده Sql Server

پروژه حضور و غیاب اساتید دانشگاه با #C و پایگاه داده Sql server پروژه ای است که با زبان #C و پایگاه داده Sql Serverنوشته شده است. در این پروژه سعی شده حدالامکان تمامی امکاناتی که باید در یک برنامه حضورغیاب وجود داشته باشد را دارا باشد.

پروژه ساخت بارکد در سی شارپ #C

 بارکد در سی شارپ عنوان پروژه ای است که به پیاده سازی ساخت انواع استاندارهای بارکد در نرم افزار برنامه نویسی Virtual Studio 2013 می پردازد. در ادامه توضیحات قسمتی از کدها، تصاویر و ویدئوی پیش نمایش از اجرای برنامه را خواهید دید.

پیاده سازی الگوریتم a star در بازی maze برای یافتن کوتاهترین مسیر در C#

الگوریتم Astar در بازی Maze در#C عنوان محصولی است که در این بخش قرار داده شده است. الگوریتم Astar برای یافتن کوتاهترین مسیر در بازی Maze مورد استفاده قرار گرفته است.  در علوم کامپیوتر، الگوریتم *A یک الگوریتم کامپیوتری است که به طور وسیع در پیمایش گراف و یافتن مسیر بین دو نقطه که گره نامیده می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجزیه تحلیل ساختار جملات انگلیسی با یادگیری ماشین در سی شارپ

در این بخش تجزیه تحلیل ساختار جملات انگلیسی با یادگیری ماشین در سی شارپ ارائه کرده ایم. که به بررسی ساختار جملات انگلیسی می پردازد. این پروژه در Microsoft Visual Studio 2013 نوشته شده است.

تشخیص پلاک خودرو در سی شارپ #C

این پروژه به عنوان پلاک خوان خودرو از روی تصویر عمل می کند و نوعی خاص از پیاده سازی تشخیص پلاک خودرو است که تفاوتی بین نوع پلاک قائل نمی شود؛ یعنی هم حروف فارسی، هم انگلیسی، هم چینی و … را می خواند. پروژه در نسخه Visual Studio 2013 نوشته شده و تنها با داشتن Framework 3 قابل استفاده است.

تعیین درخت پوشای مینیمم با الگوریتم پریم در سی شارپ #C

الگوریتم پریم یک روش حریصانه Heuristic است. از این الگوریتم برای حل مسئله درخت پوشا مینیمم استفاده می شود. درخت پوشای کمینه یا همان مینیمم که به اصطلاح (MST (Minimum Spanning Tree  نیز گفته می شود درختی است که در آن مجموع وزن لبه به حداقل برسد و تمامی گره ها یا راس ها شامل شود. در ادامه به توضیح کامل الگوریتم پریم در سی شارپ #C اشاره خواهد شد.

تعیین درخت پوشای مینیمم با الگوریتم کروسکال در سی شارپ

الگوریتم کروسکال یک روش حریصانه Heuristic در علوم کامپیوتر می باشد. از این الگوریتم برای حل مسئله درخت پوشا کمینه استفاده می شود. درخت پوشای کمینه یا همان مینیمم که به اصطلاح (MST (Minimum Spanning Tree  نیز گفته می شود درختی است که در آن مجموع وزن لبه به حداقل برسد و تمامی گره ها یا راس ها شامل شود. در ادامه به توضیح کامل الگوریتم کروسکال در سی شارپ #C اشاره خواهد شد.

حل مسئله 8 وزیر با الگوریتم ژنتیک در سی شارپ #C

در این سورس کد مسئله 8 وزیر با استفاده از الگوریتم ژنتیک پیاده سازی شده است. این برنامه به شما امکان می دهد اندازه جمعیت ، تعداد نسل ها ، احتمال crossover و احتمال جهش mutation را تعیین کنید. الگوریتم را می توان با استفاده از دکمه شروع اجرا کرد. تمام کروموزوم های نسل آخر در جدول نشان داده شده اند و صفحه شطرنج گرافیکی بهترین نتیجه را نشان می دهد.

حل مکعب روبیک Rubik’s Cube در سی شارپ #C

سورس کد حل مکعب روبیک Rubik’s Cube در سی شارپ #C به صورت کاملا حرفه ای در بخش های مختلف ارائه شده است که راه حل اتوماتیک و گام به گام حرکات صفحات را نشان می دهد. این سورس کد در در نرم افزار microsoft visual studio 2013 به صورت سه بعدی (3D) نوشته شده است و برای علاقه مندان قرار داده شده است.

سورس بازی پینگ پنگ در #C

سورس بازی پینگ پنگ به صورت دو نفری پیاده سازی شده است که هر بازی کن باید توپ در حال حرکت را بزند تا اجازه برخورد آن را به دیوار را ندهد، اگر برخورد اتفاق بیافتد به امتیاز بازیکن مقابل یک واحد اضافه خواهد شد. در ادامه مطالب تصاویر خروجی و بخش هایی از سورس کد را مشاهده خواهید کرد این سورس کد با زبان سی شارپ در محیط Microsoft Visual Studio 2013 نوشته شده است که برای دانشجویان و دانش آموزان علاقمند به ساخت بازی در سی شارپ، مناسب و مفید می باشد.

سورس کد بازی تانک با سی شارپ #C بصورت گرافیکی

در این قسمت سورس کد بازی تانک که در سی شارپ #C برنامه نوسی شده را آماده کرده ایم. این بازی با استفاده از قوانین ساده بدون هیچ کتابخانه نوشته شده است و سورس کد آن بسیار آسان و قابل فهم می باشد.

سورس کد بازی سودوکو (Sudoku) در سی شارپ C#

سورس کد بازی سودوکو در microsoft virtual studio 2013 نوشته شده است و توسط کارشناسان پی استور تست و اجرا شده است. پروژه بازی سودوکو دارای سورس کد واضح می باشد و یک پروژه عالی برای تحقیق در برنامه نویسی برای دانشجویان و علاقمندان می باشد.

سورس کد بازی شکار پرندگان در سی شارپ #C

بازی شکار پرندگان در سی شارپ #C عنوان سورس کدی است که در این پست به آن پرداخته شده است. بازی شکار پرنده یک بازی ساده در سی شارپ C# است. این بازی بازسازی نسخه بازی شکار اردک در کنسول های بازی قدیمی (سگا و میکرو) با برخی از تغییرات جزئی است. برخی از ویژگی ها در این بازی گنجانده شده اند که بازی را مهیج می کند. قبل از اجرای این پروژه شما به ویژوال استودیو Microsoft Visual Studio نیاز دارید.

سورس کد بازی فکری 2048 در سی شارپ #C

سورس کد بازی فکری 2048 در سی شارپ #C یک پازل ساده و در عین حال جذاب است. نمونه‌های بسیاری از این پازل برای تلفن‌های هوشمند عرضه شده است اما یکی از موفق‌ترین و البته بهترین آن‌ها پازل ساخته استودیو Ketchapp است. این سورس کد برای علاقه مندان برنامه نویسی و دانشجویان مفید است و به عنوان یک پروژه درسی می توان از آن استفاده  کرد.

سورس کد بازی فکری ریورسی (Reversi) در #C

در این پست سورس کد بازی فکری ریورسی در #C تهیه شده است که برای علاقه مندان برنامه نویسی و دانشجویان مفید است و به عنوان یک پروژه درسی می توان از آن استفاده کرد .

سورس کد بازی مهاجمان فضایی (Space Invaders) در #C

در این پست سورس کد بازی مهاجمان فضایی (Space Invaders) در #C تهیه شده است که برای علاقه مندان به برنامه نویسی و دانشجویان میتواند یک پروژه مفید درسی واقع شود.

سورس کد برج هانوی در سی شارپ Hanoi Tower به صورت گرافیکی

در این بخش سورس کد برج هانوی در سی شارپ قرار داده شده است. برج هانوی (Tower of Hanoi) یکی از مسائل تاریخی مشهور است که در مباحث طراحی الگوریتم به آن پرداخته می‌شود.

سورس کد برنامه نقاشی یا Paint در سی شارپ #C

سورس کد برنامه نقاشی یا Paint در سی شارپ #C با روش های ساده یک محیط گرافیکی ساده برای رسم اشکال و کار با مداد و رنگ ها بوجود آمده است. توضیحات بیشتر برنامه پینت در ادامه آمده است. برنامه نقاشی یا Paint ساده در سی شارپ #C تهیه شده است که برای علاقه مندان برنامه نویسی و دانشجویان مفید است و به عنوان یک پروژه درسی می توان از آن استفاده  کرد.

سورس کد مرورگر اینترنت (Internet Explorer) در #C

 در این پست سورس کد مرورگر اینترنت (Internet Explorer) در #C آماده شده است که می تواند برای علاقه مندان به برنامه نویسی مفید واقع شود.