تخفیف نوروزی پی استور

کد تخفیف: PR1404

شامل تمامی آثار
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

با خرید اشتراک ویژه ، با هزینه بسیار کمتر به فایل های پاورپوینت دسترسی داشته باشید!

معرفی مهمترین ابزارهای سئو سایت + فیلم آموزش SEO

معرفی مهمترین ابزارهای سئو سایت + فیلم آموزش SEO - دارای تصاویر مرتبط
احتمالاً بارها اسم سئو به گوشتان خورده است و از اهمیت آن برای سایت آگاه هستید و همین که در حال خواندن این صفحه‌اید، یعنی در جستجوی ابزارهای سئو سایت هستید. اگر می‌خواهید سایت شما در جستجوی گوگل، رتبه خوبی داشته باشد، باید بدانید بهترین ابزارهای سئو سایت کدامند. این ابزارها، بازاریابی آنلاین را سریع‌تر و هوشمندتر می‌کنند. در این صفحه، فهرستی کامل از بهترین ابزارهای سئو سایت را ارائه داده‌ایم و سعی کرده‌ایم ابزارهایی را انتخاب کنیم که سریع‌تر هستند و کار با آن‌ها، آسان‌تر است.

فهرست مطالب

ابزارهایی که در ادامه آورده‌ایم، کاملاً رایگان هستند. ضمن معرفی هر ابزار، درباره بهترین قابلیت‌های آن‌ها نیز صحبت خواهیم کرد تا بتوانید از هر کدام، بهترین بهره را ببرید. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم مجموعه آموزش سئو فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

  • مجموعه آموزش سئو و بهینه سازی سایت — کلیک کنید

ابزار HubSpot Website Grader

هدف از بازاریابی، ایجاد ترافیکِ باکیفیت به سمت سایت است. به این دلیل به ابزارهای سئو سایت نیاز داریم. با HubSpot’s Website Grader می‌توانید خیلی راحت URL وبسایت را وارد نموده و گزارش‌های مربوط به سئوی سایت را به صورت خودکار دریافت کنید. با این ابزار حتی قادر خواهید بود در دوره HubSpot Academy SEO شرکت کنید و نحوه ارتقای سئوی سایت و UX را به طور حرفه‌ای یاد بگیرید.

  • با HubSpot Website Grader می‌توانید در کسری از ثانیه درباره کارایی سایت خود، اطلاعات کسب کنید، مشکلات را شناسایی کنید و درباره نحوه حل آن‌ها، بازخورد بگیرید. علاوه بر آن با شرکت
  • در دوره‌ها، این توانایی را کسب می‌کنید که خودتان مشکلات را به راحتی حل کنید.
  • با این ابزار، وب سایت خود را برای موبایل نیز بهینه کنید. علاوه بر آن امکان بررسی امنیت سایت نیز وجود دارد.
  • شخصی‌سازی UX وب سایت نیز به شما کمک می‌کند تجربه کاربری دلنشین‌تری را برای بازدیدکنندگان سایت فراهم کنید.

ابزارHubSpot Website Grader

ابزار سرچ کنسول Google Search Console

یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت، کنسول سرچ گوگل است که برای SERP سرچ و عباراتی که مخاطبان هدف را مد نظر قرار می‌دهد، کاربرد دارد. اگر یک کسب‌وکار دارید و یا متخصص سئو در تیم بازاریابی هستید، سرچ کنسول به شما کمک می‌کند آنالیز سئو را از ابتدای کار انجام دهید و هر بار با کلمات کلیدی جدید، استراتژی سئوی خود را به روز رسانی کنید. این ابزار، وظیفه نظارت، خطایابی و بهینه سازی وب سایت را بر عهده می‌گیرد و نیازی نیست برای کار با آن، برنامه‌نویسی بلد باشید.

با کنسول سرچ می‌توانید بفهمید رتبه کلمات کلیدی شما، چند است. قادر خواهید بود خطاهای درون وبسایت را شناسایی کنید. علاوه بر آن خواهید فهمید که سایت شما در موبایل چگونه است تا آن را به صورتی تغییر دهید که برای بازدیدکنندگان روی موبایل، کاربرپسند تر باشد.

کنسول سرچ، از آن دسته ابزارهای سئو سایتی است که به شما اجازه می‌دهد که ببینید چه تعداد از صفحات وب شما، در Google Index وجود دارد (اگر هیچ یک از صفحات در آن‌ها نبود، می‌توانید از ابزار URL Inspection برای index کردن صفحه‌تان استفاده کنید. علاوه بر آن، این ابزار، اطلاعات مربوط به پارامترهای وب سایت مثل کلیک‌ها، واکنش‌ها، نرخ CTR و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ابزار سرچ کنسول Google Search Console

ابزار گوگل آنالیتیکس Google Analytics

اگرچه Google Analytics، یک نسخه پولی نیز دارد، اما نسخه رایگان آن به شما کمک می‌کند سئوی وب سایت را مدیریت کنید. این کار وقتی ابزارهای سئو سایت Google Analytics و Google Search Console را با هم ترکیب کرده‌اید، به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. با این کار، همه داده سئوی وب سایت شما، متمرکز شده و تفسیر می‌گردد و می‌توانید نواحی‌ای که لازم است کلمات کلیدی و عبارات را در آنجا بهبود بخشید را پیدا کنید.

روش‌های دیگری که در نسخه رایگان Google Analytics برای سئو مفید هستند عبارت‌اند از:

  • فیلتر و مدیریت ترافیک: با این ابزار می‌توانید از شر ترافیک‌هایی که پتانسیل این را دارند که گزارش سئوی شما را خراب کنند (مثلاً ترافیک فیک) راحت شوید.
  • مقایسه ترافیک ارگانیک و غیر ارگانیک: خواهید فهمید که بازدیدکنندگان شما از کجا می‌آیند تا بتوانید راه‌های مهم‌تر را بهینه کنید تا ترافیک آن را افزایش دهید.
  • پارامترهای تعامل را مشخص کنید: از گزارش‌های محتوای سایت برای تعیین پارامترهای تعامل در هر صفحه استفاده کنید.

ابزار گوگل آنالیتیکس Google Analytics

ابزار UpCity Free SEO Report Card

UpCity، یکی از ابزارهای سئو سایت است که برای آنالیز وب سایت، جهت پیروز شدن علیه رقیبان، کاربرد دارد. در معاوضه با آدرس ایمیل و چند نقطه داده، این ابزار، گزارشی را در اختیار شما قرار می‌دهد که موارد زیر را شامل می‌شود:

  • آنالیز رتبه: یک عکس از رتبه‌های وب سایت شما در موتورهای جستجوی معروف را فراهم می‌کند.
  • ساخت لینک: تعداد وب سایت‌هایی که به سایت شما لینک دارند را با جزئیات بالا نشان می‌دهد.
  • آنالیز درون سایتی: بررسی می‌کند که سایت شما از نظر کلمات کلیدی اصلی، تا چه میزان از لحاظ درون سایتی، موفق بوده است.
  • دسترس‌پذیری سایت: اطلاعاتی درباره زمان بارگذاری سایت و سهولت دسترس‌پذیری آن ارائه می‌دهد.
  • پارامترهای اعتماد: سطح مورد اعتماد بودن و اعتبار سایت را تعیین می‌کند.

ابزار UpCity Free SEO Report Card

ابزار Internet Marketing Ninjas

Internet Marketing Ninjas، یک شرکت با تمرکز بر سئو است. این شرکت، ابزارهای سئو سایت رایگانی ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای مقایسه با رقبا، بهینه‌سازی صفحات وب برای کلماتی کلیدی معین، تولید تگ متا، و افزایش ترافیک ارگانیک استفاده کنید. برخی از این ابزارها عبارت‌اند از:

  • ابزار پیوند شکسته: پیوندهای شکسته را شناسایی و مسیر آن‌ها را تغییر می‌دهد. علاوه بر آن، یک نقشه سایت XML تولید می‌کند.
  • متاداده تصویر: به کمک این قابلیت می‌توانید همه لینک‌های صفحه‌تان (داخلی، خارجی و غیره) را در صفحات وب ببینید تا بفهمید کدام‌ها به درستی کار می‌کنند و کدام‌ها شکسته شده‌اند و نیاز است به روز رسانی شوند.
  • ابزار بهینه‌سازی درون صفحه‌ای: از این ابزار برای ارزیابی محتوای صفحه وب، اطلاعات متا، و لینک‌های داخلی استفاده کنید.
  • زمان بارگذاری صفحه: این زمان را آنالیز نموده و می‌گوید چه قدر طول می‌کشد که هر کدام از اجزای درون یک صفحه وب کاملاً نمایش داده شود.

ابزار Internet Marketing Ninjas

ابزار Bing Webmaster

Microsoft Bing Webmaster دسترسی به ابزارهای سئو سایت را برای شما ممکن می‌کند، تا بتوانید کارهایی همچون گزارش‌گیری و خطایابی را انجام دهید. این ابزارهای سئویی که به صورت رایگان استفاده می‌کنید، برای آنالیز وب سایت، مدیریت بک لینک‌ها، و بررسی کلمات کلیدی برای اطمینان از بهینه بودن سایت در موتورهای جستجو، کاربرد دارند.

چند قابلیت ابزارهای سئو سایت Bing Webmaster عبارتند از:

  • می‌توان نسبت به بک لینک‌ها آگاهی داشت تا ارجاع صفحات، دامنه‌ها و لینک‌های لنگر را درک کرد.
  • می‌توان مشخص کرد که مخاطب شما چه کلمات و عبارات کلیدی را سرچ می‌کند و حجم سرچ برای آن کلمات و عبارات کلیدی را دانست.
  • می‌توان از قابلیت اسکن سایت برای زیرو رو کردن سایت و شناسایی خطاهای فنی سئو استفاده کرد.

ابزار Bing Webmaster

ابزار Google Trends

ابزارهای سئو سایت پرطرفداری که تا الان معرفی کردیم، همگی برای انجام تحقیقات بعد از زمان تاسیس کسب‌و‌کار کاربرد دارند. اما اگر بخواهید یک کسب‌و‌کار جدید راه‌اندازی کنید و قصد داشته باشید ببینید که چه صنایع، موضوعات و ایده‌هایی پرطرفدارتر هستند چطور؟ Google Trends دقیقاً با همین هدف طراحی شده است و به کمک آن قادر خواهید بود پتانسیل‌ها را به واقعیت تبدیل کنید.

ابزار Google Trends، برای دریافت داده جزئی درباره سئو، کاربرد ندارد. بلکه به صورتی طراحی شده که به وسیله آن، مسیر استراتژی سئوی خود را تعیین کنید و حتی آن را با یک نرم‌افزار قدرتمندتر مثل HubSpot’s SEO Marketing ترکیب نمایید.

در Google Trends این موارد را خواهید یافت:

  • ترندهای موجود در کشورها یا مناطق خاص جهان
  • موضوعات معروف: افراد معروف را پیدا کنید و کلمات کلیدی که به آن‌ها مربوط است را پیگیر شوید.
  • مقایسه‌ها: ترندها را در طول زمان مقایسه کنید.

ابزار Google Trends

ابزار Seolyzer

Seolyzer، یکی از ابزارهای سئو سایت است که عمل آنالیز سایت را به صورت رایگان انجام می‌دهد و به شما نشان می‌دهد سایت شما در دید گوگل چگونه است. Seolyzer، اطلاعاتی که ربات‌ها هنگام مرور سایت شما، در فایل‌های لاگ سرور باقی می‌گذارند را بیرون می‌کشد تا KPIهای سئوی شما را شناسایی و تولید کند. این ابزار، کدهای خطا، تغییر جهت‌ها و سرعت صفحات را نیز مشخص می‌کند.

Seolyzer می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • اشکالات سئو را بررسی کنید: زمان پاسخگویی ضعیف و پیام‌های خطا را شناسایی می‌نماید تا پیش از به وجود آمدن آسیب جدی، آن‌ها را برطرف کنید.
  • KPIهای یکتای خود را مدیریت کنید: کارایی صفحه، کدهای وضعیتHTTP ، صفحات فعال و جدید و نمایش سایت در گوشی در مقایسه با موبایل را آنالیز کنید.
  • صفحات وب را مقایسه کنید: ببینید از نظر گوگل، چه چیزی برای صفحات وب شما مهم‌تر است و می‌تواند برای صفحه وب شما حیاتی باشد.
  • تاثیر سئو را اندازه‌گیری کنید: تاثیر سئو را به صورت صفحه به صفحه یا طبق طبقه‌بندی پیجتان ارزیابی کنید.

ابزا SEOquake

یکی دیگر از ابزارهای سئو سایت، SEOquake است که افزونه‌ای از Google Chrome محسوب می‌شود و پارامترهای سئوی صفحه وب را به صورت خودکار و رایگان بررسی می‌کند. این شامل سئوی درون صفحه‌ای، بررسی‌های لینک داخلی و خارجی، مقایسه URL و لینک به صورت بلادرنگ، و استخراج فایل داده می‌شود.

موارد دیگری که SEOquake انجام می‌دهد عبارتند از:

  • آنالیز لینک: یک شرح دقیق درباره عملکرد همه لینک‌ها ارائه می‌دهد – از جمله URLها، متون لنگر و انواع دیگر لینک‌ها.
  • تمرکز روی پارامترهای دارای اهمیت: می‌توانید گزارش‌هایی که از SEOquake می‌گیرید را به صورتی تنظیم کنید که فقط پارامترهایی که برایتان اهمیت دارد را ببینید.
  • بررسی سئوی وب سایت: هر مشکل مربوط به سئو که ممکن است توسط موتورهای جستجو، قابل ردیابی باشد را شناسایی کنید.

ابزار SEOquake

ابزار Check My Links

Check My Links نیز یک افزونه Google Chrome است که به کمک آن می‌توانید مطمئن شوید که لینک‌های شما در صفحات وب داخلی و خارجی به درستی کار می‌کنند. برای مثال، اگر درباره موضوعی در ویکی‌پدیا سرچ کرده باشید، Check My Links می‌تواند به شما بگوید آن پیج ویکی‌پدیا به طور کلی چند لینک دارد و اتصال چه تعداد از آن‌ها قطع شده است. Check My Links از ابزارهای سئو سایت بسیار کاربری است، زیرا به وسیله آن می‌توانید لینک‌های شکسته را سریعاً اصلاح کنید. این ابزار، برای توسعه‌دهندگان، ویرایشگرهای متن و طراحان وب، ایده‌آل است.

Check My Links می‌تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  • آنالیز لینک‌های شکسته: هر لینک در صفحات وب را بررسی نموده و همه لینک‌های نامعتبر را پیدا می‌کند.
  • هایلایت لینک‌ها: لینک‌های خوب را به رنگ سبز و لینک‌های بد را به رنگ قرمز نشان خواهد داد.
  • استخراج لینک‌های شکسته برای آنالیزهای آینده: از همه لینک‌های بد کپی می‌گیرد تا بعداً برای آنالیز، از آن‌ها استفاده کند.

ابزار Check My Links

ابزار BROWSEO

BROWSEO یکی از ابزارهای سئو سایت رایگان است که به شما اجازه می‌دهد همه صفحات وب خود را در قالبی محدود بررسی کنید تا بتوانید UX، محتوا و سئو را آنالیز نمایید. به محض این که URL را وارد کردید، می‌توانید ساختار صفحه، شرایط جستجوی بهینه و دیگر موارد مربوط به سئو را بدانید.

چند مثال از کارهایی که می‌توانید با BROWSEO انجام دهید:

  • مشاهده تعداد کلمات صفحه: یافتن بهترین نقاط برای طول کپی در صفحات وب.
  • تعیین تعداد لینک‌های داخلی و خارجی در صفحه: از این طریق می‌توانید ببینید استراتژی لینک‌دهی شما در هر صفحه چطور بوده است.
  • مشاهده همه اطلاعات متا: همه تگ‌های عنوان، متون alt و توصیفات متا را ببینید.

کلام آخر درباره اهمیت ‌ابزارهای سئو سایت

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از ابزارهای سئو سایت، این است که باعث می‌شود سایت شما دیده شود، یعنی احتمال این بیشتر خواهد بود که وقتی کاربر در جستجوی چیزی است که شما ارائه می‌دهید، با سایت شما روبرو شود. دیده شدن، به رتبه صفحات وب شما بستگی دارد. هرچه رتبه شما بیشتر باشد، احتمال این که افراد سایت شما را در سرچ خود ببینند و روی آن کلیک کنند، بیشتر خواهد بود.

ابزارهای سئو سایت به شما کمک می‌کنند در جستجوی گوگل، رتبه بهتری داشته باشید. در این صفحه، ابزارهای سئو سایت رایگان را معرفی نموده و درباره ویژگی‌های هر یک صحبت کردیم. در پایان مایلم مجموعه آموزش وردپرس فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *