تخفیف نوروزی پی استور

کد تخفیف: PR1404

شامل تمامی آثار
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

با خرید اشتراک ویژه ، با هزینه بسیار کمتر به فایل های پاورپوینت دسترسی داشته باشید!

آموزش پاورپوینت از پایه تا حرفه ای + دانلود فیلم آموزش پاورپوینت

آموزش پاورپوینت از پایه تا حرفه ای + دانلود فیلم آموزش پاورپوینت
پاورپوینت یک برنامه برای ارائه است که به شما این امکان را داده تا اسلایدهای پویا ایجاد کنید. این ارائه ها می­تواند شامل انیمیشن، روایت، تصاویر، فیلم‌ها و موارد دیگر باشد. اگر شما نیز دوست دارید در محیط پاورپوینت ارائه ­های حرفه­ ای ایجاد کنید و به‌خوبی با این برنامه کاربردی کار کنید این مطلب می­تواند به شما کمک زیادی کند. در این مطلب، به طور کامل و جامع آموزش پاورپوینت در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

قبل از اینکه به سراغ آموزش پاورپوینت برویم مایلم مجموعه آموزش پاورپوینت فرادرس را به شما معرفی کنم؛ این مجموعه آموزشی توسط با تجربه ترین اساتید فعال در زمینه کار با نرم افزار پاورپوینت تدریس شده است و میتوانید با مشاهده آن به تسلط مناسبی در کار با نرم افزار پاورپوینت دست پیدا کنید. برای دریافت آموزش پاورپوینت روی لینک زیر کلیک کنید:

رابط پاورپوینت

هنگامی که برای اولین‌بار پاورپوینت را باز می‌کنید، صفحه­‌ای به‌عنوان صفحه شروع ظاهر می­‌شود. از طریق این صفحه، می‌توانید یک ارائه جدید ایجاد کنید، یک الگو را انتخاب کنید و به ارائه‌هایی که اخیراً ویرایش کرده‌اید دسترسی داشته باشید. از صفحه شروع، می­‌توانید یک صفحه خالی برای آغاز ایجاد یک پاورپوینت، انتخاب کنید.

کار با محیط پاورپوینت

نوارابزار دسترسی سریع جایی است که به دستورات انجام کارهای رایج در پاورپوینت به‌راحتی دسترسی خواهید داشت. در این بخش گزینه­‌های مختلفی برای ذخیره، باز کردن یک فایل، چاپ و به‌اشتراک‌گذاری سند در اختیار شما قرار داده می­‌شود.

ریبان

پاورپوینت به‌جای منوهای سنتی از یک سیستم نوار تب­دار برخوردار است که این نوار شامل چندین برگه است که هرکدام دارای چندین گروه از دستورات هستند. به‌عنوان‌ مثال، گروه فونت در تب Home حاوی دستوراتی برای قالب‌بندی متن در سند شما است.

نمایش و پنهان کردن ریبان

ریبان برای پاسخگویی به وظیفه فعلی شما طراحی شده است و در واقع برای راحتی کار است اما اگر متوجه شدید که فضای صفحه‌نمایش زیادی را اشغال می‌­کند، می­‌توانید آن را به حالت پنهان درآورید. برای نمایش منوی کشویی روی فلش گزینه‌های نمایش نوار در گوشه سمت راست‌بالای نوار کلیک کنید.

Auto-hide Ribbonبا مخفی کردن خودکار، فضای کار شما به حالت تمام صفحه، نمایش داده می­‌شود و نوار را کاملاً پنهان می‌­کند. برای نمایش دوباره نوار نیز کافی است که روی فرمان Expand Ribbon در بالای صفحه کلیک کنید.

Show Tabsاین گزینه همه گروه‌های دستوری را زمانی که استفاده نمی‌شوند پنهان می‌کند، اما برگه‌ها همچنان قابل‌مشاهده خواهند بود. برای نشان‌دادن نوار، به‌سادگی روی یک تب کلیک کنید.

Show Tabs and Commandsاین گزینه نوار را به سایز حداکثر می‌­رساند و همه زبانه‌ها و دستورات قابل‌مشاهده خواهند بود. زمانی که برای اولین‌بار پاورپوینت را باز می‎‌­کنید این گزینه به طور پیش‌فرض انتخاب می­‌شود.

آموزش پاورپوینت

استفاده از ویژگی Tell me

اگر در یافتن دستوری که می­‌خواهید مشکل دارید و نیاز به آموزش پاورپوینت دارید، ویژگی Tell Me می‌تواند به شما کمک کند. این درست مانند یک نوار جستجوی معمولی کار می‌کند. کافی است آنچه را که به دنبال آن هستید تایپ کنید، پس از آن لیستی از گزینه‌ها ظاهر می­‌شود. سپس می‌توانید دستور را مستقیماً از منو بدون نیاز به یافتن آن در نوار استفاده کنید.

نوار ابزار دسترسی سریع

نوارابزار دسترسی سریع که درست بالای نوار قرار دارد، به شما امکان می‌دهد بدون توجه به اینکه کدام برگه انتخاب شده است به دستورات رایج دسترسی داشته باشید. این نوار به طور پیش‌فرض شامل دستورات Save، Undo، Redo و Start From Beginning است. اما شما بسته به اولویت خود می‌توانید دستورات دیگری اضافه کنید.

نحوه افزودن دستورات به نوارابزار دسترسی سریع

  1. روی فلش کشویی سمت راست نوارابزار دسترسی سریع کلیک کنید.
  2. دستوری را که می‌­خواهید اضافه کنید از منوی کشویی انتخاب کنید. برای انتخاب از بین دستورات بیشتر، بر روی More Commands کلیک نمایید.

با این کار این دستور به نوارابزار دسترسی سریع اضافه می‌شود.

خط کش، راهنماها و خطوط شبکه

پاورپوینت شامل چندین ابزار برای کمک به سازماندهی و چیدمان محتوا در اسلایدهای شماست که از بین آن­‌ها می­‌توان به خط کش، راهنماها و خطوط شبکه اشاره نمود. این ابزارها تراز کردن اشیا را در اسلایدهای شما آسان‌تر می­‌کند. برای نمایش و مخفی کردن این ابزارها، کافی است بر روی چک باکس­‌ها در گروه نمایش در تب View کلیک کنید.

زوم و سایر گزینه‌های مشاهده

در آموزش پاورپوینت نیاز است که با قابلیت زوم نیز آشنایی داشته باشید. پاورپوینت گزینه­‌های مختلفی برای مشاهده دارد که نحوه نمایش ارائه شما را تغییر می­‌دهد که یکی از آن­‌ها قابلیت زوم است و البته گزینه‌های دیگری نیز برای مشاهده موجود است. شما می­‌توانید انتخاب کنید که ارائه خود را در نمای عادی، نمای طبقه‌بندی اسلاید، نمای خواندن، یا نمای نمایش اسلاید مشاهده کنید. همچنین می‌توانید بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید تا ارائه‌تان خواناتر شود. در ادامه این بخش از آموزش پاورپوینت با هم گزینه‌های مختلف مشاهده را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

تغییر نماهای اسلاید

جابه‌جایی بین نماهای اسلاید آسان است. فقط کافی است دستور نمای اسلاید موردنظر را در گوشه سمت راست پایین پنجره پاورپوینت بیابید و انتخاب کنید.

بزرگ نمایی و کوچک نمایی

برای بزرگ‌نمایی یا بزرگ‌نمایی، روی نوار لغزنده کنترل بزرگ‌نمایی در گوشه سمت راست پایین پنجره پاورپوینت کلیک کرده و بکشید. همچنین می‌توانید دستورات + یا – را برای بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی با افزایش‌های کوچک‌تر انتخاب کنید. عدد کنار نوار لغزنده درصد بزرگ‌نمایی فعلی را نشان می­‌دهد که به آن سطح بزرگ‌نمایی نیز گفته می‌­شود.

نمای پشت صحنه

نمای پشت‌صحنه گزینه­‌های مختلفی برای ذخیره، باز کردن، چاپ و به‌اشتراک‌گذاری ارائه‌ها در اختیار شما قرار می­‌دهد. برای دسترسی به نمای پشت‌صحنه، روی تب File در نوار ریبان کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورداستفاده از نمای پشت‌صحنه در آموزش پاورپوینت، روی دکمه‌های موجود در زیر کلیک کنید.

بسیاری از ویژگی‌های آفیس برای ذخیره و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌­ها به‌صورت آنلاین طراحی شده‌اند. OneDrive فضای ذخیره‌سازی آنلاین مایکروسافت است که می‌توانید برای ذخیره، ویرایش و اشتراک‌گذاری ارائه‌ها و سایر فایل‌های خود از آن استفاده کنید. می‌توانید از رایانه، تلفن هوشمند یا هر دستگاهی که استفاده می‌کنید به OneDrive دسترسی داشته باشید.

برای شروع با OneDrive، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری رایگان مایکروسافت راه‌اندازی کنید. اگر از قبل یک حساب مایکروسافت ندارید، می‌­توانید از آموزش­‌های قبلی دررابطه‌با ایجاد حساب کاربری مایکروسافت استفاده کنید. هنگامی که یک حساب مایکروسافت دارید، می‌توانید به آفیس وارد شوید. فقط کافی است بر روی Sign in در گوشه سمت راست‌بالای پنجره پاورپوینت کلیک کنید.

کار با محیط پاورپوینت

مزایای استفاده از OneDrive

در این بخش از آموزش پاورپوینت بد نیست کمی در مورد مزایای استفاده از OneDrive  صحبت کنیم. هنگامی که به‌حساب مایکروسافت خود وارد شدید، چند کار وجود دارد که می­‌توانید با OneDrive انجام دهید:

به فایل‌های خود در هر مکانی دسترسی داشته باشید

وقتی فایل‌های خود را در OneDrive ذخیره می‌کنید، می‌توانید از هر رایانه، تبلت یا تلفن هوشمندی که اتصال اینترنت دارد به آن‌­ها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید ارائه­‌های جدیدی از OneDrive ایجاد کنید.

از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

ذخیره فایل‌ها در OneDrive به آن­‌ها یک‌لایه حفاظتی اضافی می‌دهد. حتی اگر اتفاقی برای رایانه شما بیفتد، OneDrive فایل­های شما را ایمن و در دسترس نگه می­‌دارد.

اشتراک‌گذاری فایل‌ها

اشتراک‌گذاری فایل­‌های OneDrive خود با دوستان و همکاران آسان است. شما می‌­توانید انتخاب کنید که آیا آن­‌ها می­‌توانند فایل­‌ها را ویرایش کنند یا به‌سادگی بخوانند. این گزینه برای همکاری عالی است زیرا چندین نفر می­‌توانند یک ارائه را به طور هم‌زمان ویرایش کنند (همچنین به‌عنوان نویسندگی مشترک نیز شناخته می‌شود).

ذخیره و باز کردن فایل­‌ها

هنگامی که به‌حساب مایکروسافت خود وارد می‌شوید، هر زمان که فایلی را ذخیره یا باز می‌­کنید، OneDrive به‌عنوان یک گزینه ظاهر می­‌شود. شما همچنین می‌­توانید فایل­‌‎ها را در رایانه خود ذخیره کنید. بااین‌حال، ذخیره فایل‌ها در OneDrive به شما امکان می‌دهد از هر رایانه دیگری به آن‌ها دسترسی داشته باشید و همچنین به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد یک ارائه جدید

به فایل­­‌های پاورپوینت ارائه می­‌گویند. هر زمان که پروژه جدیدی را در پاورپوینت شروع می‌کنید، باید یک ارائه جدید ایجاد کنید که می‌­تواند خالی یا از یک الگو باشد. همچنین باید بدانید که چگونه یک ارائه موجود را باز کنید. هنگام شروع یک پروژه جدید در پاورپوینت، احتمالاً می‌­خواهید که با یک ارائه خالی جدید، کار را شروع نمایید.

  • برای رفتن به نمای پشت‌صحنه، تب File را انتخاب کنید.
  • گزینه New را در سمت چپ پنجره انتخاب نمایید، سپس بر روی Blank Presentation کلیک نمایید.
  • یک ارائه جدید ظاهر می‌شود.

ایجاد یک ارائه جدید از یک الگو

یک الگو یک ارائه ازپیش‌طراحی‌شده است که می‌توانید از آن برای ایجاد سریع یک نمایش اسلاید جدید استفاده کنید. قالب­‌ها اغلب شامل قالب‌بندی و طرح­‌های سفارشی هستند، بنابراین می‌­توانند در زمان شروع یک پروژه جدید در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی کنند.

ایجاد یک ارائه جدید از یک الگو

برای دسترسی به نمای پشت‌صحنه، روی تب File کلیک کنید، سپس New را انتخاب کنید. می‌توانید برای یافتن الگوها روی جستجوی پیشنهادی کلیک کنید یا از نوار جستجو برای یافتن موارد خاص‌تر استفاده کنید. در مثال خود، کلمه کلیدی تخته سیاه را جستجو می­‌کنیم:

  • یک الگو را برای بررسی آن انتخاب کنید.
  • پیش‌نمایشی از الگو به همراه اطلاعات اضافی در مورد نحوه استفاده از الگو ظاهر می‌­شود.
  • برای استفاده از الگوی انتخاب شده روی Create کلیک کنید.
  • یک ارائه جدید با الگوی انتخاب شده ظاهر می‌­شود.

توجه به این نکته ضروری است که همه قالب­‌ها توسط مایکروسافت ایجاد نمی‌­شوند. بسیاری از آن­‌ها توسط ارائه‌دهندگان شخص ثالث و حتی کاربران فردی ایجاد شده‌اند، بنابراین برخی از قالب‌ها ممکن است بهتر از بقیه کار کنند.

باز کردن یک ارائه موجود

علاوه بر ایجاد ارائه‌های جدید، اغلب نیاز به باز کردن ارائه از پیش ایجاد شده خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ذخیره ارائه‌­ها، کافی است در کنار مطالعه این مطلب از آموزش پاورپوینت سری به مطلب ذخیره ارائه‌ها نیز بزنید.

  • برای رفتن به نمای پشت‌صحنه، تب File را انتخاب کنید، سپس روی Open کلیک کنید.
  • روی Browse کلیک نمایید. همچنین می‌­توانید OneDrive را برای باز کردن فایل­‌های ذخیره شده در OneDrive خود انتخاب کنید.
  • کادر گفتگوی Open ظاهر می­‌شود. ارائه خود را پیدا کرده و انتخاب کنید، سپس روی Open کلیک کنید.

اکثر ویژگی‌های مایکروسافت آفیس، از جمله پاورپوینت، برای ذخیره و اشتراک‌گذاری اسناد به‌صورت آنلاین طراحی شده‌اند. این کار با OneDrive انجام می­شود که فضای ذخیره‌سازی آنلاین اسناد و فایل­های شما است. اگر می‌خواهید از OneDrive استفاده کنید، مطمئن شوید که با حساب مایکروسافت خود وارد پاورپوینت شده‌اید.

نحوه پین کردن یک ارائه

اگر اغلب با یک ارائه کار می­کنید، می­توانید برای دسترسی آسان، آن را به نمای Backstage پین کنید:

  1. برای رفتن به نمای پشت‌صحنه، تب File را انتخاب کنید، سپس روی Open کلیک کنید. ارائه‌های اخیر شما ظاهر می‌شود.
  2. ماوس را روی ارائه‌ای که می‌خواهید پین کنید قرار دهید، سپس روی نماد فشاری کلیک کنید.

ارائه تا زمانی که پین آن برداشته نشود در فهرست ارائه‌های اخیر باقی می‌ماند. برای برداشتن پین یک ارائه، دوباره روی نماد فشاری کلیک کنید.

حالت سازگاری

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد با ارائه­هایی کار کنید که در نسخه‌­های قبلی پاورپوینت مانند پاورپوینت ۲۰۰۳ یا پاورپوینت ۲۰۰۰ ایجاد شده‌­اند. وقتی این نوع ارائه­‌ها را باز می­‌کنید، در حالت سازگاری ظاهر می‌­شوند. حالت سازگاری ویژگی‌های خاصی را غیرفعال می‌کند، بنابراین شما فقط می‌توانید به دستورات موجود در برنامه‌ای که برای ایجاد ارائه استفاده شده است دسترسی داشته باشید.

به‌عنوان‌ مثال، اگر یک ارائه ایجاد شده در پاورپوینت ۲۰۰۳ را باز کنید، فقط می­‌توانید از برگه‌­ها و دستورات موجود در پاورپوینت ۲۰۰۳ استفاده کنید. در تصویر زیر در بالای پنجره مشاهده می­‌کنید که ارائه در حالت Compatibility Mode است. با این کار برخی از ویژگی­‌های پاورپوینت فعلی، از جمله انواع جدیدتر انتقال اسلاید، غیرفعال می­‌شود.

خروج از حالت سازگاری

برای خروج از حالت سازگاری، باید ارائه را به نوع نسخه فعلی تبدیل کنید. بااین‌حال، اگر با کسانی همکاری می‌­کنید که فقط به نسخه قبلی پاورپوینت دسترسی دارند، بهتر است ارائه را در حالت سازگاری بگذارید تا قالب تغییر نکند. می‌توانید این صفحه پشتیبانی مایکروسافت را مرور کنید تا در مورد ویژگی‌هایی که در حالت سازگاری غیرفعال هستند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نحوه پین کردن یک ارائه

تبدیل یک ارائه

اگر می‌­خواهید به ویژگی­‌های جدیدتر دسترسی داشته باشید، می‌­توانید ارائه را به فرمت فایل فعلی تبدیل کنید. توجه داشته باشید که تبدیل یک فایل ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در طرح اصلی ارائه شود. برای تبدیل یک ارائه مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. جهت دسترسی به نمای پشت‌صحنه، روی تب File کلیک کنید.
  2. دستور Convert را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  3. کادر محاوره‌ای Save As ظاهر می‌شود. مکانی را که می‌خواهید ارائه را ذخیره کنید را انتخاب کرده و نام فایل را وارد نموده و روی ذخیره کلیک کنید.
  4. ارائه به جدیدترین نوع فایل تبدیل خواهد شد.

تم چیست

تم، یک موضوع ترکیبی از پیش تعریف شده از رنگ‌­ها، فونت­‌ها و جلوه­‌ها است. تم­‌های مختلف نیز از طرح‌بندی اسلایدهای مختلف استفاده می­‌کنند. شما قبلاً از یک تم استفاده کرده‌­اید، حتی اگر آن را نمی‌دانستید و آن تم پیش‌فرض آفیس است. می‌توانید در هر زمان از میان انواع تم‌های جدید انتخاب کنید و به کل ارائه‌تان ظاهری ثابت و حرفه‌ای ببخشید.

در پاورپوینت، تم‌­ها راهی سریع و آسان برای تغییر طراحی ارائه به شما می­‌دهند. آن­‌ها پالت رنگ اصلی، فونت­های اصلی، طرح‌بندی اسلاید و سایر عناصر مهم را کنترل می­کنند. همه عناصر یک موضوع به‌خوبی با همکار می‌کنند و به این معنی است که شما نیازی به‌صرف زمان زیادی برای قالب‌بندی ارائه خود ندارید. هر تم از مجموعه‌­ای از طرح‌بندی اسلایدها استفاده می‌­کند. این طرح‌بندی‌ها نحوه چیدمان محتوای شما را کنترل می‌کنند، بنابراین اثر می‌تواند چشمگیر باشد. در مثال‌های زیر می‌بینید که مکان‌ها، فونت‌ها و رنگ‌ها متفاوت هستند. اگر از یک طرح‌بندی اسلاید منحصربه‌فرد مانند نقل‌قول با شرح یا کارت نام استفاده می­کنید و سپس به موضوعی بروید که این طرح‌بندی را شامل نمی‌شود، ممکن است نتایج غیرمنتظره‌ای را مشاهده نمایید.

عناصر تم پاورپوینت

هر تم پاورپوینت از جمله‌ تم پیش‌فرض آفیس عناصرتم خاص خود را دارد. این عناصر عبارت‌اند از:

  • رنگ های تم: ۱۰ رنگ تم، همراه با تغییرات تیره‌تر و روشن‌تر، از هر منوی رنگ موجود است.
  • فونت تم: دو فونت تم در بالای منوی فونت در زیر فونت تم موجود است.
  • جلوه های تم: جلوه­های تم بر سبک­های شکل از پیش تعیین شده تأثیر می­گذارند. هر زمان که یک‌شکل یا گرافیک SmartArt را انتخاب می­کنید، می­توانید سبک­های شکل را در برگه Format پیدا کنید.

وقتی به تم دیگری تغییر می‌کنید، همه این عناصر به‌روزرسانی می‌شوند تا موضوع جدید را منعکس کنند. شما می­توانید ظاهر ارائه خود را با چند کلیک به‌شدت تغییر دهید. اگر فونت یا رنگی را اعمال کنید که بخشی از طرح زمینه نیست، با انتخاب تم دیگری تغییر نخواهد کرد. این شامل رنگ­های انتخاب شده از گزینه­های Standard Colors یا More Colors و فونت­های انتخاب شده از All Fonts می­شود. استفاده از عناصر غیر مضمون زمانی می‌تواند مفید باشد که می‌خواهید متن خاصی مانند یک لوگو دارای رنگ یا فونت خاصی باشد. شما همچنین می‌توانید تم‌ها را سفارشی کنید و عناصرتم را خودتان تعریف کنید.

عناصر تم پاورپوینت

اعمال تم

تمام تم­های موجود در پاورپوینت در گروه Themes در تب Design قرار دارند. تم­ها را می­توان در هر زمان اعمال کرد یا تغییر داد.

  • برگه Design را در نوار انتخاب کنید، سپس گروه Themes را پیدا کنید. هر تصویر نشان‌دهنده یک موضوع است.
  • برای مشاهده تمام تم‌های موجود، روی پیکان کشویی More کلیک کنید.
  • تم موردنظر را انتخاب کنید.
  • موضوع برای کل ارائه اعمال خواهد شد. برای اعمال یک تم متفاوت، کافی است آن را از تب Design انتخاب کنید.
  • هنگامی که یک طرح زمینه را اعمال کردید، می‌توانید یک نوع برای تم از گروه Variants انتخاب کنید. انواع مختلف از رنگ‌های تم مختلف استفاده می­کنند و درعین‌حال ظاهر کلی یک تم را حفظ خواهند نمود.

انتقال‌ ها(Transitions)

اگر تابه‌حال یک ارائه پاورپوینت را دیده‌اید که دارای جلوه‌های ویژه بین هر اسلاید باشد، انتقال اسلایدها را نیز دیده‌اید. یک انتقال می­تواند به‌سادگی محو شدن به اسلاید بعدی یا به‌اندازه یک جلوه چشم‌نواز پرزرق‌وبرق باشد. پاورپوینت اعمال ترانزیشن­ها را در برخی یا همه اسلایدهای شما آسان می­کند و به ارائه شما ظاهری حرفه‌ای و صیقلی می­‌بخشد. سه دسته از انتقال­های منحصربه‌فرد برای انتخاب وجود دارد که همه آ­ن­ها را می­توانید در تب Transitions پیدا کنید:

  • انتقال ظریف: این نوع انتقال، ابتدایی­ترین انواع انتقال است. در این انتقال از انیمیشن­های ساده برای حرکت بین اسلایدها استفاده می­شود.
  • انتقال هیجان‌انگیز: از انیمیشن­های پیچیده­تری برای انتقال بین اسلایدها استفاده می­کنند. درحالی‌که از نظر بصری جالب‌تر از انتقال‌های ظریف هستند و افزودن بیش از حد آن‌ها می‌تواند ارائه شما را حرفه‌ای‌تر نشان دهد. بااین‌حال، هنگامی که در حد اعتدال استفاده می­شوند، می‌توانند لمس خوبی را بین اسلایدهای مهم اضافه کنند.
  • محتوای پویا: اگر در حال انتقال بین دو اسلاید هستید که از طرح‌بندی اسلایدهای مشابه استفاده می‌کنند، انتقال پویا فقط جای‌بان‌ها و نه خود اسلایدها را جابه‌جا می‌کند. هنگامی که به‌درستی استفاده می‌شود، انتقال پویا می­تواند به یکپارچه‌سازی اسلایدهای شما کمک کند و سطح بیشتری از صیقل دادن به ارائه شما اضافه کند.

ترانزیشن بهتر است در حد اعتدال استفاده شود. اضافه‌کردن تعداد زیاد ترانزیشن­ها می‌تواند ارائه شما را کمی ابتدایی و نامتعارف نشان دهد و حتی می‌تواند حواس مخاطبان را پرت کند. در نظر بگیرید که عمدتاً از انتقال‌های ظریف استفاده کنید یا اصلاً از انتقال‌ها استفاده نکنید.

نحوه اعمال یک انتقال

  1. اسلاید موردنظر را از قسمت Slide Navigation انتخاب کنید. این اسلایدی است که پس از انتقال ظاهر می­شود.
  2. یک اسلاید را انتخاب کنید.
  3. روی تب Transitions کلیک کنید، سپس گروه Transition to This Slide را پیدا نمایید. به طور پیش‌فرض، None برای هر اسلاید اعمال می­شود.
  4. روی پیکان کشویی More کلیک کنید تا همه انتقال­ها نمایش داده شوند.
  5. روی پیکان کشویی More کلیک کنید.
  6. روی یک انتقال کلیک کنید تا آن را در اسلاید انتخاب شده اعمال کنید. این به طور خودکار پیش‌نمایش انتقال را نشان می‌دهد.

آموزش کامل پاورپوینت

انتخاب یک انتقال

شما می‌توانید از دستور Apply To All در گروه Timeming استفاده کنید تا انتقال یکسان را در همه اسلایدهای ارائه خود اعمال کنید. به‌خاطر داشته باشید که با این کار هر انتقال دیگری که اعمال کرده‌اید تغییر خواهد کرد. سعی کنید چند نوع انتقال را در اسلایدهای مختلف در ارائه خود اعمال کنید. بسته به محتوای اسلایدهای شما ممکن است متوجه شوید که برخی از انتقال‌ها بهتر از سایرین کار می­کنند.

پیش نمایش یک انتقال

با استفاده از یکی از این دو روش، می‌توانید پیش‌نمایش انتقال یک اسلاید انتخابی را در هر زمان مشاهده کنید:

  1. روی دستور Preview در تب Transitions کلیک کنید.
  2. دستور Play Animations را در قسمت Slide Navigation انتخاب نمایید.
  3. با کلیک بر روی دستور Play Animations در قسمت Slide Navigation تغییر انتقال را مشاهده کنید.

 اصلاح اثرگذار

شما می­توانید به‌سرعت ظاهر یک انتقال را با تغییر جهت آن سفارشی کنید.

  1. اسلاید را با انتقالی که می­خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.
  2. روی فرمان Effect Options کلیک کرده و گزینه موردنظر را انتخاب کنید. این گزینه­ها بسته به انتقال انتخاب شده متفاوت خواهد بود.
  3. انتقال اصلاح می‌شود و پیش‌نمایشی از انتقال ظاهر می‌شود.

برخی از انتقال‌ها به شما اجازه نمی‌دهند جهت را تغییر دهید.

تغییر مدت زمان انتقال

  1. اسلاید را با انتقالی که می­خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.
  2. در قسمت Duration در گروه Timeing، زمان موردنظر برای انتقال را وارد کنید. در این مثال، زمان را به نیم ثانیه یا ۰۰.۵۰ کاهش می­دهیم تا انتقال سریع­تر انجام شود.

افزودن صدا

  1. اسلاید را با انتقالی که می­خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.
  2. روی منوی کشویی صدا در گروه زمان‌بندی کلیک کنید.
  3. روی یک‌صدا کلیک کنید تا آن را در اسلاید انتخاب شده اعمال کنید، سپس پیش‌نمایش انتقال برای شنیدن صدا را مشاهده کنید.

بهتر است از صداها در حد اعتدال استفاده شود. به‌کاربردن یک‌صدا بین هر اسلاید می­تواند هنگام ارائه نمایش اسلاید برای مخاطبان طاقت‌فرسا یا حتی آزاردهنده باشد.

حذف یک انتقال

  1. اسلاید را با انتقالی که می­خواهید حذف کنید انتخاب کنید.
  2. هیچ‌کدام را از گروه انتقال به این اسلاید انتخاب کنید. انتقال حذف خواهد شد.

*برای حذف ترانزیشن­ها از همه اسلایدها، انتقال None را روی یک اسلاید اعمال کنید، سپس روی دستور Apply to All کلیک کنید.

اسلایدهای پیشرفته

به طور معمول، در نمای نمایش اسلاید، با کلیک کردن روی ماوس یا با فشار دادن کلید فاصله یا کلیدهای پیکان روی صفحه‌کلید، به اسلاید بعدی می­روید. تنظیمات Advance Slides در گروه Timeming به ارائه اجازه می­دهد تا به‌تنهایی پیشرفت کند و هر اسلاید را برای مدت‌زمان مشخصی نمایش دهد. این ویژگی به‌ویژه برای ارائه‌های بدون حضور، مانند مواردی که در غرفه نمایشگاه‌های تجاری برگزار می‌شود، مفید است.

پیشبرد خودکار اسلایدها

  1. اسلایدی را که می­خواهید اصلاح کنید انتخاب کنید.
  2. گروه زمان‌بندی را در تب Transitions پیدا کنید. در قسمت Advance Slide، تیک کادر کنار On Mouse Click را بردارید.
  3. در قسمت After، مدت‌زمانی که می­خواهید اسلاید نمایش داده شود را وارد کنید. در این مثال، اسلاید را به طور خودکار پس از ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه یا ۰۱:۱۵:۰۰ جلو می­بریم.
  4. اسلاید دیگری را انتخاب کنید و این کار را تکرار کنید تا زمانی که همه اسلایدها زمان‌بندی موردنظر را داشته باشند. همچنین می­توانید روی دستور Apply to All کلیک کنید تا زمان‌بندی یکسانی برای همه اسلایدها اعمال شود.
  5. اگر قبل از انتقال خودکار نیاز دارید به اسلاید بعدی بروید، همیشه می‌توانید روی ماوس کلیک کنید یا کلید فاصله را فشار دهید تا اسلایدها به‌صورت عادی پیش بروند.

نتیجه گیری در مورد آموزش پاورپوینت

در این مقاله ما آموزش پاورپوینت را بررسی کردیم و جزئیاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. مهم­ترین نکته در این مورد فراگیری این نکات است که بتوانیم بر پاورپوینت تسلط داشته باشیم. امیدواریم این مطلب در زمینه آموزش پاورپوینت برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در اینجا مایلم آموزش ساخت رزومه با پاورپوینت فرادرس را به شما معرفی کنم.

اگر در حال تنظیم پایانامه هستید می توانید از دوره حرفه ای ما استفاده کنید و پایانامه خودتان را در word تنظیم کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *