تخفیف ویژه زمستانه پی استور

تا 60 درصد تخفیف

شامل پروژه‌ها و دوره‌های آموزشی
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
آخرین فرصت‌ها

با خرید اشتراک ویژه ، با هزینه بسیار کمتر به فایل های پاورپوینت دسترسی داشته باشید!

آموزش جامع الگوریتم های اینستاگرام – ۷ نکته مهم در بالا بردن پیج اینستاگرام

آموزش جامع الگوریتم های اینستاگرام - 7 نکته مهم در بالا بردن پیج اینستاگرام
در این پست به صورت کامل در مورد آموزش جامع الگوریتم های اینستاگرام توضیح داده خواهد شد. اگر نمی‌‌دانید الگوریتم های اینستاگرام چیست؟ حتماً این پست را تا انتها دنبال کنید تا روش‌های بالا بردن پیج اینستاگرام را یاد بگیرید. بیایید با هم رو راست باشیم، این یک واقعیت است که اینستاگرام یکی از بهترین ابزارها برای ارتباط با دنیای مجازی است. هدف اصلی اکثر استفاده‌کنندگان از اینستاگرام، این است که مردم را به جایی فراتر از این اپلیکیشن ببرند جایی که بتوانند به آن‌ها محصولی را بفروشند و تجارتی گسترده‌تر ایجاد نمایند. پس از نصب اینستاگرام یکی از مقدمات کار با اینستاگرام، آشنایی با الگوریتم اینستاگرام می‌باشد. در این پست آموزش جامع الگوریتم‌های اینستاگرام را با ارائه‌ی چند نکته‌ی مهم توضیح می‌دهیم.

فهرست مطالب

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

در اوایل ورود اینستاگرام به دنیای مجازی، این چنین مشهور نشده بود ولی بعدها تغییرات بزرگی در نحوه‌ی عملکرد خود ایجاد کرد تا بتواند در میدان رقابت باقی بماند. به نظر می‌رسد الگوریتم اینستاگرام هر سال پیچیده‌تر می‌‌شود! ولی با همه‌ی این تغییرات، پیش‌بینی رفتارهای الگوریتم اینستاگرام غیرممکن نیست.

آموزش جامع الگوریتم‌های اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام آنقدر پیچیده نیست که کسی از آن سردر نیاورد. با کمی تمرین و آزمون و خطا می‌توان از این الگوریتم آگاهی پیدا کرد. این الگوریتم با الگوریتم‌های برنامه‌هایی مثل فیس بوک، توییتر و سایر برنامه‌ها متفاوت است. بهتر است بدانید در پلتفرم اینستاگرام کدهایی گنجاده شده است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های میلیون‌ها کاربر را تحلیل کند، رفتار و عکس العمل کاربر را تشخیص دهد.

چنان‌چه خواهان کسب آگاهی و اطلاعات عمومی هر چه بیشتر در رابطه با هوش مصنوعی و موارد مهم زیرشاخه آن بودید؛ از فایل‌های آماده مرتبط با این موضوع دیدن نمایید.

قبل از اینکه در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت کنیم بهتر است مفهومی از نحوه عملکرد اینستاگرام را بیان کنیم.

نحوه‌ی عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

نکته‌ی کلیدی در مورد الگوریتم های اینستاگرام این است که هر کاربر بر اساس نحوه‌ی تعامل با پلتفرم، پست شخصی خود را ارائه می‌دهد. می‌توان الگوریتم اینستاگرام را به عنوان یک موجود زنده در نظر گرفت که کار خود را با هوش مصنوعی به پیش می‌برد.

سوالی که پیش می‌آید این است که الگوریتم اینستاگرام به چه داده‌هایی پاسخ می‌دهد؟ متأسفانه پاسخ جامع و کاملی برای این سوال وجود ندارد. دلیلش این است که الگوریتم اینستاگرام اختصاصی است

به عبارت دیگر این یک راز است و فقط کارمندان خود شرکت می‌دانند که چگونه کار می‌کند. برای اینکه این الگوریتم را بدانیم و از آن برای دیده شدن بیشتر استفاده کنیم می‌توانیم این کار را با استفاده از بیانیه‌های رسمی ‌اینستاگرام، تجربه‌ی کاربران اینستاگرام و کمی‌ آگاهی انجام دهیم.

در سال‌های قبل اینستاگرام در مورد الگوریتم، مطالبی را منتشر کرده که یک ایده‌ی تقریبی در مورد نحوه‌ی عملکرد الگوریتم اینستاگرام داده است، ولی نحوه‌ی عملکرد این الگوریتم‌ها ثابت نبوده و مدام در حال تغییر می‌باشد.

برای مطالعه بیشتر یا داشتن ارائه‌ای جراب و مخاطب پسند در زمینه پلتفرم محبوب اینستاگرام؛ از فایل آماده موجود در مجموعه آموزشی پی استور؛ استفاده نمایید.

نکاتی برای پیشی گرفتن از الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

به نظر می‌رسد اینستاگرام در بین شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر است و کاربران زیادی را جذب می‌کند. این امر نشان‌دهنده قدرتمند بودن الگوریتم اینستاگرام را نشان می‌دهد.

الگوریتم اینستاگرام روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است. برای افرادی که در اینستاگرام به کسب و کار می‌پردازند، این الگوریتم‌ها بسیار مهم است. برای اینکه اولویت اینستاگرام را بدانید باید نکته‌هایی را رعایت کرد. نکاتی را که در زیر ارائه می‌دهیم موارد آزمایش شده‌ای هست که به شما در کار طولانی مدت با الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند.

آموزش جامع الگوریتم‌های اینستاگرام و نحوه عملکر آن

۱- نکته‌ی اول: مقایسه عملکرد صفحه خود با دیگر پیج‌ها

در این قسمت یک فرآیند سه مرحله‌ای ساده وجود دارد:

  • مرحله‌ی اول: همه‌ی پست‌های خود را مرور کنید و آن‌ها را بر اساس میزان تعاملی که تا کنون دریافت کرده‌اید مرتب کنید.
  • مرحله‌ی دوم: یک فایل اکسل برای مقایسه‌ی همه‌ی پست‌هایی که گذاشتین، برای مقایسه عملکرد ایجاد کنید. هدف اصلی (تبلیغ، محصول جدید، پیام اجتماعی)، نوع تصویر (محصول، افراد، اینفوگراف ) و سبک کپی (فرم بلند، فرم کوتاه، نقل قول) را یادداشت کنید.
  • مرحله‌ی سوم: سعی کنید ویژگی‌هایی را بیابید که اکثر یا همه‌ی پست‌های با عملکرد برتر شما به اشتراک می‌گذارند، سپس موارد بیشتری مانند این تولید کنید.

۲- نکته‌ی دوم: برنامه منظم برای ارسال پست

با آموزش جامع الگوریتم های اینستاگرام در خدمت همراهان گرامی هستیم. یک برنامه‌ی منظم برای ارسال پست داشته باشید. پست کردن به صورت مداوم برای حفظ مخاطبان مهم است. منظم بودن پست‌هایتان برای فالورهای شما این اشتیاق را به وجود می‌آورد تا منتظر پست‌های بعدی از طرف شما باشند. اگر خواستید مخاطبان خود را افزایش دهید، ممکن است بخواهید چندین بار در روز پست بگذارید.

سپس هنگامی که از اندازه مخاطب خود راضی بودید، می توانید به آرامی فرکانس خود را کاهش دهید تا زمانی که “دوز نگهداری” بهینه را پیدا کنید. برای یافتن بهترین زمان برای ارسال پست، به Insights اینستاگرام خود بروید و روی زبانه‌‌ی مخاطب کلیک کنید. این قسمت اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله زمان‌هایی که دنبال‌کنندگان شما تمایل به آنلاین شدن دارند.

خوب است یادآوری کنیم که علاوه بر تعداد دفعات ارسال پست، روی کیفیت نیز تمرکز داشته باشید اگر محتوای شما از تعامل بالایی برخوردار نباشد احتمالا در فیدهای کاربران شما نیز به میزان زیادی پایین خواهد آمد.

۳- نکته سوم: ارسال کردن حلقه اینستاگرام

Instagram Reels که در اواسط سال ۲۰۲۰ معرفی شد به شما امکان می‌دهد کلیپ‌های ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای را با صدا ضبط و ویرایش کنید. بسته به برند شما، ابزارهایی وجود دارد که می‌توانند این ویدیوها را خلاق‌تر کنند. اگر می‌خواهید تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، می‌توانید پست‌های خود را در صفحه Explore اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

Explore مرکز اصلی اینستاگرام برای مدیریت زمان محتوای تولید شده توسط کاربر است. صفحه Explore همزمان با صفحه اینستاگرام است که عملکرد جستجو دارد و پست‌هایی را از حساب‌هایی که هنوز فالو نکرده‌اند به هر کاربر نشان می‌دهد.

هر زمان که شخصی از طریق Explore به پست شما مراجعه می‌کند، به احتمال زیاد در صفحه Explore یا صفحه Home ظاهر می‌شود. اینستاگرام اکنون تقریباً یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. بنابراین، گذاشتن پست در صفحه Explore اینستاگرام می‌تواند به شما کمک زیادی کند!

یک راه خوب برای نزدیک شدن به این موضوع این است که در مورد انواع حساب‌هایی که فالورهای شما احتمالا دنبال می‌کنند فکر کنید و یک پست مناسب برای نظر دادن پیدا کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک بررسی کوتاه درباره‌ی یک محصول مرتبط بنویسید. یا می‌توانید برای نشان دادن اینکه فالورهای شما ارزشمند هستند، توصیه‌های مفیدی ارائه دهید، قدردانی خود را ابراز کنید، یا با یک شوخی صحبت کنید.

۴- نکته چهارم: نظر دادن در مورد پست های دیگران

در ادامه آموزش جامع الگوریتم‌های اینستاگرام به نکته چهارم می‌رسیم. گذاشتن نظرات دقیق در مورد پست‌های مخاطبین و مشاغل می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن شما شود و ممکن است به دنبال‌کنندگان جدید و در نهایت مشتریان جدید تبدیل شود. هنگام اظهار نظر در مورد پست های دیگر کاربران، سعی کنید واقعی باشید و با چیزی ارزشمند در گفتگو مشارکت کنید.

آموزش جامع الگوریتم‌های اینستاگرام

۵- نکته پنجم: کپشن و میکروبلاگینگ

نظرات نوشته شده در فید اینستاگرام برای به دست آوردن رتبه‌ی خوب بسیار مهم هستند. بنابراین پست‌های خود را طوری سازماندهی کنید که نظرات و بحث را جذابتر کنند. بهترین روش برای انجام این کار نوشتن کپشن مناسب است.

در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم که باید هنگام نوشتن کپشن در نظر داشته باشید.

  • کمی وقت بگذارید تا اولین خط حساس و مهم کپشن را بهتر بنویسید

همراه با تصویر یا ویدئو، این اولین چیزی است که فالورهای شما احتمالاً می بینند، وظیفه شما در اینجا جلب توجه و ترغیب مخاطبان به خواندن بیشتر است.

فراموش نکنید کپشن های اینستاگرام پس از ۱۲۵ کاراکتر کوتاه می شوند. بنابراین خط اول شما باید در این حد باشد. در غیر این صورت، کاربران باید برای خواندن آن خط اول بسیار مهم، روی «بیشتر» کلیک کنند. بنابراین آن را کوتاه و متمرکز نگه دارید.

  • از هشتگ ها استفاده کنید

همانطور که می‌دانید، هشتگ‌ها برای سازماندهی اطلاعات و جستجوی آسان آن با کلمات کلیدی خاص استفاده می‌شوند. محبوب‌ترین هشتگ‌ها نیز واضح‌ترین هشتگ‌ها هستند. به دنبال هشتگ‌هایی باشید که (کم و بیش) مختص مخاطبان شما هستند.

هرچه دقیق‌تر بتوانید فالوورهای خود را هدف قرار دهید، احتمالاً تعامل بیشتری خواهید داشت. از هشتگ‌ها در بالای پست استفاده نکنید، هشتگ‌های خود را در انتهای کار اضافه کنید تا پست شما همچنان به راحتی پیدا شود، اما خواندن آن نیز آسان باشد.

  • فالورهای خود را به چالش دعوت نمایید

اگر هدف شما صرفاً ایجاد تعامل بیشتر است، فالورهای خود را به چالش‌های متفاوتی دعوت کنید. به عنوان مثال از فالوورهای خود بخواهید ایده‌های خود را در مورد یک موضوع خاص به اشتراک بگذارند. از آنها بخواهید در صورت موافقت با نظراتی که در پست به اشتراک گذاشته‌اید، لایک یا تگ کنند.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، می‌توانید از فالوورهای خود بخواهید که روی لینک موجود در بیو کلیک کنند یا حتی از یک URL بازدید کنند.

برای متمایز کردن دعوت به اقدام از فونت متفاوت، ایموجی‌های چشم‌نواز، حروف بزرگ یا نمادهای دیگر استفاده کنید. حتی می‌توانید یک فونت سفارشی کاملاً جدید برای خود ایجاد کنید! یک راه آسان برای انجام این کار، تولید یک فونت جدید با استفاده از ابزارهای سفارشی مانند IGfonts.io و سپس چسباندن آن در پست خود است.

آموزش جامع الگوریتم‌های اینستاگرام

  • میکروبلاگینگ

میکروبلاگینگ اساساً یک کپشن طولانی است که (شبیه به یک پست وبلاگ واقعی) مخاطبان شما را با موضوع جدیدی آشنا می‌کند. با استفاده از میکروبلاگینگ می‌توانید نظریات خود را به اشتراک بگذارید یا یک راهنمای گام به گام ارائه دهید.

برای جذاب کردن میکروبلاگ‌های خود، در مورد محتوای متنی در رسانه‌های اجتماعی دقت کنید به عنوان مثال مطلب، پیشنهاد یا سوالی را برای مخاطبان خود فراهم کنید تا به آن واکنش نشان دهند. حتی اگر فالوورهای شما با نظر خاصی از شما موافق باشند یا مخالف، آن‌ها همچنان می‌خواهند در یک گفتگو شرکت کنند و نظر خود را بیان کنند.

طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان صنعت، میکروبلاگینگ در سال ۲۰۲۱ در اینستاگرام به محبوبیت زیادی رسیده است. تحقیقات Fohr در سال ۲۰۱۹ نشان داد که میانگین طول کپشن یک پست اینستاگرام از سال ۲۰۱۶ بیش از دو برابر شده است.

  • تصویر پروفایل و بیو مناسب
  • تم هایلایت و پیج

داشتن تم برای پیج مانند بنای ساختمان است. زیبایی پیج در نگاه اول اهمیت فراوانی دارد. اگر شما تم مناسبی را برای پیج خود انتخاب نکنید، احتمال اینکه مخاطبان بیشتری از پیج شما خارج شوند بیشتر است! می‌توانید با تیترهای مناسب و جذاب در کاور پست خود مخاطب را به باز کردن و تعامل با پست و یا دنبال کردن پیج وادار کنید. دقت کنید که تم پروفایل و هایلایت‌ها با تم پست تضاد نداشته باشد و در یک نگاه رضایت مخاطب را دربربگیرد. برای بهتر دیده شدن پست می‌توانید از فونت های جذاب اینستاگرام نیز استفاده کنید.

امروزه افراد زیادی از بستر اینستاگرام برای کسب درآمد استفاده می‌‎کنند و موفق نیز بوده‌اند. چنان‌چه شما نیز خواهان این امر یا داشتن تحقیقی آکادمیک در این زمینه هستید از فایل موجود غافل نشوید.

۶- نکته ششم: استفاده از ویژگی‌های تعاملی استوری اینستاگرام

در ادامه آموزش جامع الگوریتم های اینستاگرام به نکته ششم می‌رسیم. از آن‌جایی که استوری‌ها سریع ساخته می‌شوند و به راحتی در اختیار فالورهای شما قرار می‌گیرد، می‌تواند روش مناسبی برای ایجاد و حفظ رابطه با مخاطبان شما باشد. حتی اگر استوری شما فقط برای فالوورهای شما قابل مشاهده باشد، کاربران شما هر چقدر بیشتر با محتوای شما درگیر شوند، احتمال اینکه در آینده پست‌های شما در فید اینستاگرام آنها ظاهر شوند بیشتر خواهد بود.

الگوریتم استوری اینستاگرام نیز مشخصه‌هایی دارد که باید آن‌ها را درنظر بگیرید. زمان انتشار استوری‌ها از مهم‌ترین نکات به شمار می‌آید و جدیدترین استوری کسانی که کاربر با آن‌ها تعامل بیشتر و رابطه‌ی نزدیک‌تری دارد، جلوتر نمایش داده خواهد شد.

در این میان استیکرهای اینستاگرام را نیز فراموش نکنید و حتما آن‌ها را نیز امتحان کنید که برای ایجاد تعامل بهتر، آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر با فالورهای خود می‌توانید به تصاویر یا ویدیوهای خود اضافه کنید. انواع مختلف استیکر وجود دارد (از جمله نظرسنجی، مسابقه، سلفی، موسیقی و موارد دیگر).

۷- نکته هفتم: ارائه دادن ارزش واقعی

اساساً، ایده ارائه ارزش واقعی به این معنی است که باید به مردم دلیل محکمی برای انتخاب محتوای خود ارائه دهید. برای اینکه بفهمید پست شما احتمالاً ارزش واقعی دارد یا خیر، سعی کنید پیام یا پیام اصلی آن را در یک یا دو جمله خلاصه کنید:

  • به نظر مفید میاد؟
  • آیا مردم واقعاً می‌توانند چیزی از آن دریافت کنند؟
  • آیا کاربران را به انجام کاری متفاوت ترغیب می‌کند؟
  • آیا اگر شخص دیگری نوع مشابهی پست بگذارد آن را ارزشمند می‌دانید؟

نکته حرفه ای

سعی کنید برای تعداد دفعاتی که از کلمات “من” یا “ما” در پست استفاده می‌کنید، محدودیت ایجاد کنید و به جای آن چند مورد از این‌ها را با “شما” جایگزین کنید. این به شما کمک می‌کند که به جای تمرکز انحصاری بر کسب و کار یا نیازهای شخصی خود، تفکر خود را نسبت به دیگران تغییر دهید.

شما هر چه زمان بیشتری را در اینستاگرام بگذرانید، الگوریتم اینستاگرام چیزهای جدیدتر و مرتبط با علایق شما را به شما نمایش خواهد داد. چرا که خواسته‌ی الگوریتم اینستاگرام ارائه‌ی بهترین‌ها و به‌روزترین‌هاست.

ارائه دادن ارزش واقعی در اینستاگرام

سخن آخر در مورد آموزش جامع الگوریتم‌ های اینستاگرام

امیدواریم توانسته باشیم شما را متقاعد کنیم که الگوریتم اینستاگرام یک ربات بدقلق نیست که فقط بخواهد شما را ناامید کند. همانطور که اشاره کردیم، الگوریتم اینستاگرام به دنبال آن است که به فعالیت فالوورهای شما پاسخ می‌دهد.

شما به راحتی می‌توانید معمای الگوریتم اینستاگرام را با توجه کردن به مخاطبان خود و همچنین خواسته‌های آن‌ها، حل کنید. سپس بر اساس همه‌ی این موارد محتوای باکیفیت و عالی را تولید کنید. اگر این پست برای شما مفید بوده و یا در مورد الگوریتم اینستاگرام سوالی دارید حتما در قسمت نظرات، کامنت گذاشته و باعث دلگرمی تیم تولید محتوا پی‌استور باشید.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *